1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr powietrza kabinowy
  6. Filtr kabinowy KAMOKA 6080066

Filtr kabinowy KAMOKA 6080066

44,35 zł z VAT
36,06 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - 6080066 KAMOKA
Kod producenta - 6080066 KAMOKA
Kategoria - Filtr kabinowy
Producent - KAMOKA
Jednostki - SZT
Kod EAN - 5902473047900
Kod SKU - AR_6080066 KAMOKA
Informacje o producencie: KAMOKA KAMOKA Spółka z ograniczoną odpowiedzial Adres: WENECKA 12, 03-244 Kraj: Brak danych E-mail: OFFICE@KAMOKA.EU Tel: +48 22 744 59 30
Filtr kabinowy KAMOKA 6080066
Kod produktu - 6080066 KAMOKA
Producent - KAMOKA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5902473047900
Długość [mm] - 255
Wysokość [mm] - 35
Szerokość 1 [mm] - 253
Szerokość 2 [mm] - 170
Rodzaj filtra - Filtr kabinowy
Rodzaj filtra - Filtr z węglem aktywnym
Rodzaj filtra - Filtr pyłowy dokładnego oczyszczania (PM 2.5)
Rodzaj filtra - z działaniem antybakteryjnym
Rodzaj filtra - z działaniem antyalergicznym
Rodzaj filtra - z działaniem grzybobójczym
Rodzaj filtra - z działaniem absorbującym zapach
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
BLUE PRINT ADV182510C BLUE PRINT ADV182510 BOSCH 0986AF5677 BOSCH 1987432548 COMLINE EKF327A CoopersFiaam PCK8332 DENCKERMANN M110857K DENCKERMANN M110857A FILTRON K1318A FILTRON K 1318A FRAM CFA11436 HENGST FILTER E2996LB HENGST FILTER E2996LC JP GROUP 1128102900 JP GROUP 1128104400 KNECHT LAO667 KNECHT LAK667 KNECHT LAA917 KNECHT LAO 667 KNECHT LAK917 KRAFT AUTOMOTIVE 1730025 KRAFT AUTOMOTIVE 1730045 MANN-FILTER FP2641 MANN-FILTER CUK2641 MASTER-SPORT GERMANY 2641/1-IF-PCS-MS MAXGEAR 26-1060 MAXGEAR 261055 MECAFILTER EKR7331 MFILTER K 9071C ProfiPower 4F0085C PROFIT 4F0085C PURFLUX AHC362 PURFLUX AHA362 QUINTON HAZELL QFC0346 RIDEX 424I0223 SAKURA Automotive CAC31970 SEAT 4H0819439 SEAT 7P0819631 SKODA 4H0819439 SKODA 7P0819631 SOFIMA S3267C1 SOFIMA S4222CA Stark SKIF-0170226 TECNOCAR EC655 TRUCKTEC AUTOMOTIVE 759051 UFI 5422200 VAG 4H0819439 VAG 7P0819631 VW 4H0819439
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr kabinowy nazywany jest także filtrem przeciwpyłkowym. Jest elementem eksploatacyjnym pojazdu, dlatego zalecane jest jego okresowe wymienianie. Stosowany jest przede wszystkim w autach wyposażonych w klimatyzację. Przypomina filtr powietrza w silniku. Charakterystyczny jest jego wkład, złożony jak harmonijka, umocowany w specjalnej ramce.

Zadania filtra kabinowego

Główną funkcją filtra kabinowego jest niedopuszczanie do przedostawania się z klimatyzacji do przedziału pasażerskiego zanieczyszczeń, wśród których są kurz, sadza i pleśń. Dodatkowym jego zadaniem jest niwelowanie niepożądanych zapachów w kabinie.

Zasada działania filtra kabinowego

Filtrowanie powietrza wpływającego do kabiny odbywa się z wykorzystaniem trzech lub czterech warstwa. Pierwsza z nich zatrzymuje największe cząsteczki zanieczyszczeń. Warstwa druga posiada właściwości higroskopijne. Ponadto naładowana elektrostatycznie. Dzięki tym właściwościom jest w stanie zatrzymać bakterie i drobne pyłki. Trzecia warstwa jest stosowana w celu stabilizacji filtra.

Wkłady filtrów kabinowych

Filtry papierowe są wrażliwe na wilgoć i stosunkowo szybko się zapychają. Wodna wpływa niekorzystnie na ich wydajność. Dlatego nie jest wskazane ich używanie. Lepsze są filtry, w których zastosowano wkłady zrobione z włókien sztucznych. Są one odporne na wilgoć. Wśród nich również można wyróżnić lepsze/droższe i gorsze/tańsze. Różnią się one jakością włókniny a także jej strukturą. O wiele skuteczniejsze i trwalsze są filtry kabinowe, w których zastosowano aktywny węgiel. Mimo ze jego rozmiary nie są większe od standardowych filtrów to ma on znacznie większe możliwości filtrowania. Na przykład nie przepuszcza takich gazów jak ozon.

Wymiana filtra kabinowego

Trudno jest określić bez obejrzenia kiedy filtr kabinowy przestaje wypełniać swoje zadania w wyniku zupełnego zapchania się. Zależy to do wielu różnych czynników. Do głównych należy atmosfera w jakiej jest używany samochód. Dlatego zaleca się aby dokonywać jego zmiany – przy intensywnym korzystaniu z samochodu – co dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów lub co roku. Ponadto warto oczyścić go po zimie.

Zalety regularnego wymieniania filtra kabinowego

Mimo że filtr kabinowy nie ma wpływu na właściwości jezdne samochodu to warto wymieniać go regularnie. „Zapchany” przepuszcza do wnętrza samochodu nieprzyjemną woń. Skrajnych przypadkach może powodować zwiększone parowanie przedniej szyby. Ponadto niekorzystnie wpływa na wydajność dmuchawy. Dla odmiany filtr czysty zmniejsza chociażby ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych. Odpowiednio częsta jego wymiana nie dopuszcza do przegrzania silnika dmuchawy.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe