1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr powietrza kabinowy
  6. Filtr kabinowy HART 929 492

Filtr kabinowy HART 929 492

54,51 zł z VAT
44,32 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Kod produktu - 929492 HART
Kod producenta - 929492 HART
Kategoria - Filtr kabinowy
Producent - HART
Jednostki - SZT
Kod EAN - 5903175184290
Kod SKU - AR_929492 HART
Informacje o producencie: HART Adres: / Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Filtr kabinowy HART 929 492
Kod produktu - 929492 HART
Producent - HART
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5903175184290
Długość [mm] - 279
Szerokość [mm] - 241
Wysokość [mm] - 36
Rodzaj filtra - Filtr z węglem aktywowanym i polifenolem
Rodzaj filtra - z działaniem antybakteryjnym
Rodzaj filtra - Filtr pyłowy dokładnego oczyszczania (PM 2.5)
Rodzaj filtra - z działaniem grzybobójczym
Rodzaj filtra - Filtr z węglem aktywnym
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr kabinowy nazywany jest także filtrem przeciwpyłkowym. Jest elementem eksploatacyjnym pojazdu, dlatego zalecane jest jego okresowe wymienianie. Stosowany jest przede wszystkim w autach wyposażonych w klimatyzację. Przypomina filtr powietrza w silniku. Charakterystyczny jest jego wkład, złożony jak harmonijka, umocowany w specjalnej ramce.

Zadania filtra kabinowego

Główną funkcją filtra kabinowego jest niedopuszczanie do przedostawania się z klimatyzacji do przedziału pasażerskiego zanieczyszczeń, wśród których są kurz, sadza i pleśń. Dodatkowym jego zadaniem jest niwelowanie niepożądanych zapachów w kabinie.

Zasada działania filtra kabinowego

Filtrowanie powietrza wpływającego do kabiny odbywa się z wykorzystaniem trzech lub czterech warstwa. Pierwsza z nich zatrzymuje największe cząsteczki zanieczyszczeń. Warstwa druga posiada właściwości higroskopijne. Ponadto naładowana elektrostatycznie. Dzięki tym właściwościom jest w stanie zatrzymać bakterie i drobne pyłki. Trzecia warstwa jest stosowana w celu stabilizacji filtra.

Wkłady filtrów kabinowych

Filtry papierowe są wrażliwe na wilgoć i stosunkowo szybko się zapychają. Wodna wpływa niekorzystnie na ich wydajność. Dlatego nie jest wskazane ich używanie. Lepsze są filtry, w których zastosowano wkłady zrobione z włókien sztucznych. Są one odporne na wilgoć. Wśród nich również można wyróżnić lepsze/droższe i gorsze/tańsze. Różnią się one jakością włókniny a także jej strukturą. O wiele skuteczniejsze i trwalsze są filtry kabinowe, w których zastosowano aktywny węgiel. Mimo ze jego rozmiary nie są większe od standardowych filtrów to ma on znacznie większe możliwości filtrowania. Na przykład nie przepuszcza takich gazów jak ozon.

Wymiana filtra kabinowego

Trudno jest określić bez obejrzenia kiedy filtr kabinowy przestaje wypełniać swoje zadania w wyniku zupełnego zapchania się. Zależy to do wielu różnych czynników. Do głównych należy atmosfera w jakiej jest używany samochód. Dlatego zaleca się aby dokonywać jego zmiany – przy intensywnym korzystaniu z samochodu – co dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów lub co roku. Ponadto warto oczyścić go po zimie.

Zalety regularnego wymieniania filtra kabinowego

Mimo że filtr kabinowy nie ma wpływu na właściwości jezdne samochodu to warto wymieniać go regularnie. „Zapchany” przepuszcza do wnętrza samochodu nieprzyjemną woń. Skrajnych przypadkach może powodować zwiększone parowanie przedniej szyby. Ponadto niekorzystnie wpływa na wydajność dmuchawy. Dla odmiany filtr czysty zmniejsza chociażby ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych. Odpowiednio częsta jego wymiana nie dopuszcza do przegrzania silnika dmuchawy.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe