1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr powietrza kabinowy
  6. Filtr kabinowy BOSCH 1 987 432 424

Filtr kabinowy BOSCH 1 987 432 424

70,45 zł z VAT
57,28 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Kod produktu - 1987432424
Kod producenta - 1987432424
Kategoria - Filtr kabinowy
Producent - BOSCH
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4047023215727
Kod SKU - AR_1987432424
Informacje o producencie: BOSCH Robert Bosch GmbHMobility Aftermarket Adres: Auf der Breit 4, 76227 Karlsruhe Kraj: niemcy E-mail: info@bosch.com

wycieraczki bosch BOSCH 3 397 118 911

Filtr kabinowy BOSCH 1 987 432 424
Kod produktu - 1987432424
Producent - BOSCH
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4047023215727
Długość [mm] - 810
Szerokość [mm] - 122
Wysokość [mm] - 21
Ilość - 1
Rodzaj filtra - Filtr z węglem aktywnym
Wersja podstawowa (nr art.) - 1987432124
Wysoka wydajność wersja z węglem aktywnym (nr art.) - 0986628608
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
ALCO FILTER MS6305C BMW 64 31 6 925 982 BMW 64 31 6 946 628 BMW 64 31 6 962 549 BMW 64 31 6 962 551 BMW 64 31 6 962 553 BMW 64 31 9 142 115 BMW 64 31 9 313 517 BMW 64 31 9 313 519 BMW 80000064 BOSCH 0 986 628 508 BOSCH 1 987 431 424 BOSCH 1 987 432 124 COMLINE EKF107A COOPERS PCK8172 CORTECO 80000064 DELPHI TSP0325184C FILTRON K 1169 FILTRON K 1169A FRAM CFA10206 HELSA-AUTOMOTIVE KF 141 HENGST FILTER E1959LC KNECHT LAK 248 MANN-FILTER CUK 8430 MECAFILTER EKR7151 METAL LEVE LAK248 MICRONAIR MC 695 MICRONAIR MC695 PURFLUX AHC246 PUROLATOR C25624 PUROLATOR C29111 SogefiPro PCK8172 TECNOCAR EC448 UFI 5415400 WIX FILTERS WP9233
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr kabinowy nazywany jest także filtrem przeciwpyłkowym. Jest elementem eksploatacyjnym pojazdu, dlatego zalecane jest jego okresowe wymienianie. Stosowany jest przede wszystkim w autach wyposażonych w klimatyzację. Przypomina filtr powietrza w silniku. Charakterystyczny jest jego wkład, złożony jak harmonijka, umocowany w specjalnej ramce.

Zadania filtra kabinowego

Główną funkcją filtra kabinowego jest niedopuszczanie do przedostawania się z klimatyzacji do przedziału pasażerskiego zanieczyszczeń, wśród których są kurz, sadza i pleśń. Dodatkowym jego zadaniem jest niwelowanie niepożądanych zapachów w kabinie.

Zasada działania filtra kabinowego

Filtrowanie powietrza wpływającego do kabiny odbywa się z wykorzystaniem trzech lub czterech warstwa. Pierwsza z nich zatrzymuje największe cząsteczki zanieczyszczeń. Warstwa druga posiada właściwości higroskopijne. Ponadto naładowana elektrostatycznie. Dzięki tym właściwościom jest w stanie zatrzymać bakterie i drobne pyłki. Trzecia warstwa jest stosowana w celu stabilizacji filtra.

Wkłady filtrów kabinowych

Filtry papierowe są wrażliwe na wilgoć i stosunkowo szybko się zapychają. Wodna wpływa niekorzystnie na ich wydajność. Dlatego nie jest wskazane ich używanie. Lepsze są filtry, w których zastosowano wkłady zrobione z włókien sztucznych. Są one odporne na wilgoć. Wśród nich również można wyróżnić lepsze/droższe i gorsze/tańsze. Różnią się one jakością włókniny a także jej strukturą. O wiele skuteczniejsze i trwalsze są filtry kabinowe, w których zastosowano aktywny węgiel. Mimo ze jego rozmiary nie są większe od standardowych filtrów to ma on znacznie większe możliwości filtrowania. Na przykład nie przepuszcza takich gazów jak ozon.

Wymiana filtra kabinowego

Trudno jest określić bez obejrzenia kiedy filtr kabinowy przestaje wypełniać swoje zadania w wyniku zupełnego zapchania się. Zależy to do wielu różnych czynników. Do głównych należy atmosfera w jakiej jest używany samochód. Dlatego zaleca się aby dokonywać jego zmiany – przy intensywnym korzystaniu z samochodu – co dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów lub co roku. Ponadto warto oczyścić go po zimie.

Zalety regularnego wymieniania filtra kabinowego

Mimo że filtr kabinowy nie ma wpływu na właściwości jezdne samochodu to warto wymieniać go regularnie. „Zapchany” przepuszcza do wnętrza samochodu nieprzyjemną woń. Skrajnych przypadkach może powodować zwiększone parowanie przedniej szyby. Ponadto niekorzystnie wpływa na wydajność dmuchawy. Dla odmiany filtr czysty zmniejsza chociażby ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych. Odpowiednio częsta jego wymiana nie dopuszcza do przegrzania silnika dmuchawy.

Robert Bosch założył firmę Bosch powstała w 1886 w Stuttgarcie, która zajmowała się mechaniką precyzyjna i elektromechaniką. Bosch wykonywał pracę od elektrycznych dzwonków po systemy telefoniczne. Następnym etapem było zaprojektowanie aparatu zapłonowego tym, otworzył drogę do rynku motoryzacyjnego i się stał się dostawcą niezawodnego aparatu zapłonowego na świecie. Pierwszą halę produkcyjna Bosch zbudował w 1901 roku. Dzisiaj praktycznie nie ma samochodu, w którym nie byłby zamontowany podzespół z firmy Bosch. Takie części jak czujniki, układ hamulcowy, układy wtryskowe, pompy wysokiego ciśnienia, świece, sondy lambda, wycieraczki szyb i wiele innych podzespołów montowane są na pierwszy montaż w fabrykach samochodów takich jak np. Audi, Mercedes, BMW, Opel, Alfa Romeo, Fiat, Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Toyota, Mitsubishi, Ford, Honda, Subaru, Volvo, Mazda, Lexus i innych. Części firmy Bosch charakteryzują się solidnością wykonania i niezawodnością.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe