1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr powietrza kabinowy
  6. Filtr kabinowy BOSCH 1 987 432 300

Filtr kabinowy BOSCH 1 987 432 300

45,36 zł z VAT
36,88 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Kod produktu - 1987432300
Kod producenta - 1987432300
Kategoria - Filtr kabinowy
Producent - BOSCH
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4047023209153
Kod SKU - AR_1987432300
Informacje o producencie: BOSCH Robert Bosch GmbHMobility Aftermarket Adres: Auf der Breit 4, 76227 Karlsruhe Kraj: niemcy E-mail: info@bosch.com

wycieraczki bosch BOSCH 3 397 118 911

Filtr kabinowy BOSCH 1 987 432 300
Kod produktu - 1987432300
Producent - BOSCH
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4047023209153
Długość [mm] - 279
Szerokość [mm] - 206
Wysokość [mm] - 30
Ilość - 1
Jednostka ilości - Sztuka
Rodzaj filtra - Filtr z węglem aktywnym
Wysoka wydajność wersja z węglem aktywnym (nr art.) - 0986628609
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
A.L. FILTER ALC6307 ACDelco PUK1083E ALCO FILTER MS 6109 AUDI JZW 819 653 AUDI 1J0 819 644 AUDI 1J0 819 644 A BEHR 352203001 BEHR 8FL352203001 BEHR 8FL352204001 BEHR HELLA SERVICE 7401359 BOSCH 0 986 TF0 056 BOSCH 0 986 628 509 BOSCH 0986628609 BOSCH 1 987 431 300 BOSCH 1 987 432 300 BOSCH 198743130044N CHAMP CAF7702 CITROËN/PEUGEOT 6444PR CLEAN FILTERS NC2082CA COMLINE EAF201 COMLINE EKF127A COOPERS ACE 047 COOPERS ACE 048 CoopersFiaam ACE047 CoopersFiaam PCK8045 CoopersFiaam PC8045 CORTECO CC1028 CORTECO 21651967 CROSLAND EC381 CROSLAND E381 DELPHI TSP 0325004 DELPHI TSP0325027C DENSO DCF002K EUROREPAR E146057 EUROREPAR 1631809280 FEBI BILSTEIN 11566 FIL FILTER HCK7023 FILTRON K 1047 A FILTRON K1006A FRAM CFA8869 FRAM CF8869 GENERIC GCF034 GUD FILTERS AC18 HELSA-AUTOMOTIVE KF043 HENGST FILTER E 900 LC KNECHT LAK 63 KOLBENSCHMIDT 725ACC LAUTRETTE EKR7004 MAGNETI MARELLI BCF340 MANN-FILTER CUK 2862 MAPCO 65220 MAPCO 66208 MAPCO 66227 MAPCO 67202 MECAFILTER EKR7004 METAL LEVE LAK63 MICRONAIR AKX35605 MICRONAIR AKX35634 MICRONAIR MC 592 MICRONAIR MC592 MICRONAIR 21651955 MICRONAIR 21651967 MOTAQUIP VCF146 MOTAQUIP VCF166 MOTAQUIP VCF326 PBR AH 7021 PBR AK7021 PURFLUX AHC 178 PUROLATOR C18117 PUROLATOR C45383 QUINTON HAZELL QAP245 QUINTON HAZELL QAP545 RYCO RCA103P SEAT JZW819653 SEAT 1J0 819 644 A SEAT 1J0819644 SKODA JZW819653 SKODA 1J0 819 644 A SKODA 1J0819644 SOFIMA S4109CA SogefiPro AHC178 SogefiPro PCK 8045 SogefiPro PC8045 SogefiPro SIC1785 TECNOCAR EC381 TECNOCAR E381 TEHO 29021 UFI 5410900 UNIPART GFE3003 VALEO 698716 VALEO 701016 VALEO 708716 VEMO 10311040 VW JZW 819 653 VW 1J0 819 644 VW 1J0 819 644 A WESFIL WACF0016 WIX FILTERS WP6895
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr kabinowy nazywany jest także filtrem przeciwpyłkowym. Jest elementem eksploatacyjnym pojazdu, dlatego zalecane jest jego okresowe wymienianie. Stosowany jest przede wszystkim w autach wyposażonych w klimatyzację. Przypomina filtr powietrza w silniku. Charakterystyczny jest jego wkład, złożony jak harmonijka, umocowany w specjalnej ramce.

Zadania filtra kabinowego

Główną funkcją filtra kabinowego jest niedopuszczanie do przedostawania się z klimatyzacji do przedziału pasażerskiego zanieczyszczeń, wśród których są kurz, sadza i pleśń. Dodatkowym jego zadaniem jest niwelowanie niepożądanych zapachów w kabinie.

Zasada działania filtra kabinowego

Filtrowanie powietrza wpływającego do kabiny odbywa się z wykorzystaniem trzech lub czterech warstwa. Pierwsza z nich zatrzymuje największe cząsteczki zanieczyszczeń. Warstwa druga posiada właściwości higroskopijne. Ponadto naładowana elektrostatycznie. Dzięki tym właściwościom jest w stanie zatrzymać bakterie i drobne pyłki. Trzecia warstwa jest stosowana w celu stabilizacji filtra.

Wkłady filtrów kabinowych

Filtry papierowe są wrażliwe na wilgoć i stosunkowo szybko się zapychają. Wodna wpływa niekorzystnie na ich wydajność. Dlatego nie jest wskazane ich używanie. Lepsze są filtry, w których zastosowano wkłady zrobione z włókien sztucznych. Są one odporne na wilgoć. Wśród nich również można wyróżnić lepsze/droższe i gorsze/tańsze. Różnią się one jakością włókniny a także jej strukturą. O wiele skuteczniejsze i trwalsze są filtry kabinowe, w których zastosowano aktywny węgiel. Mimo ze jego rozmiary nie są większe od standardowych filtrów to ma on znacznie większe możliwości filtrowania. Na przykład nie przepuszcza takich gazów jak ozon.

Wymiana filtra kabinowego

Trudno jest określić bez obejrzenia kiedy filtr kabinowy przestaje wypełniać swoje zadania w wyniku zupełnego zapchania się. Zależy to do wielu różnych czynników. Do głównych należy atmosfera w jakiej jest używany samochód. Dlatego zaleca się aby dokonywać jego zmiany – przy intensywnym korzystaniu z samochodu – co dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów lub co roku. Ponadto warto oczyścić go po zimie.

Zalety regularnego wymieniania filtra kabinowego

Mimo że filtr kabinowy nie ma wpływu na właściwości jezdne samochodu to warto wymieniać go regularnie. „Zapchany” przepuszcza do wnętrza samochodu nieprzyjemną woń. Skrajnych przypadkach może powodować zwiększone parowanie przedniej szyby. Ponadto niekorzystnie wpływa na wydajność dmuchawy. Dla odmiany filtr czysty zmniejsza chociażby ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych. Odpowiednio częsta jego wymiana nie dopuszcza do przegrzania silnika dmuchawy.

Robert Bosch założył firmę Bosch powstała w 1886 w Stuttgarcie, która zajmowała się mechaniką precyzyjna i elektromechaniką. Bosch wykonywał pracę od elektrycznych dzwonków po systemy telefoniczne. Następnym etapem było zaprojektowanie aparatu zapłonowego tym, otworzył drogę do rynku motoryzacyjnego i się stał się dostawcą niezawodnego aparatu zapłonowego na świecie. Pierwszą halę produkcyjna Bosch zbudował w 1901 roku. Dzisiaj praktycznie nie ma samochodu, w którym nie byłby zamontowany podzespół z firmy Bosch. Takie części jak czujniki, układ hamulcowy, układy wtryskowe, pompy wysokiego ciśnienia, świece, sondy lambda, wycieraczki szyb i wiele innych podzespołów montowane są na pierwszy montaż w fabrykach samochodów takich jak np. Audi, Mercedes, BMW, Opel, Alfa Romeo, Fiat, Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Toyota, Mitsubishi, Ford, Honda, Subaru, Volvo, Mazda, Lexus i innych. Części firmy Bosch charakteryzują się solidnością wykonania i niezawodnością.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe