1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Elektryka
  5. « Wróc do  Alternator
  6. « Wróc do  Alternator
  7. Alternator VEMO V10-13-50028

Alternator VEMO V10-13-50028

1819,70 zł z VAT
1479,43 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - V10-13-50028
Numer OEM / Kod producenta - V10-13-50028
Kategoria produktu - Alternator
Producent / Marka części - VEMO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4046001954702
Kod SKU - AR_V10-13-50028
Informacje o producencie i pochodzeniu części: VEMO Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Alternator VEMO V10-13-50028
Kod produktu - V10-13-50028
Producent - VEMO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4046001954702
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 180
Liczba żeber - 6
Pozycja / stopień - R 90
Rodzaj mocowania - Mocowanie 4-punktowe
Ø koła pasowego [mm] - 58
Koła pasowe - z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - ze zintegrowanym regulatorem
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Złącze / klema - bez złącza dla czujnika prędkości obrotowej
Nowa część -
Nowa część bez depozytu -
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
ALANKO 11443403 ALANKO 10443403 ALANKO 10443339 ALANKO 11443339 ARTEC 59213002 ATL Autotechnik L 80 230 AUDI 6C9 030 16J X AUDI 6C903016J AUDI 06C 903 016 JX AUDI 06C 903 016 J BOSCH 0986080090 DELCO REMY DRA0144 DELCO REMY RAA11255 ERA 210551 FARCOM 112419 FRIESEN 9090400 HC-Cargo 114408 HC-PARTS CA1937IR HELLA 8EL 738 211-811 HERTH+BUSS ELPARTS 32080090 MAGNETI MARELLI 944390904000 MESSMER 210551 OSSCA 23394 QH Benelux 9090400 SANDO 2015294.0 SANDO 2015294.2 SANDO 2015294.1 SEAT 06C 903 016 JX SEAT 6C903016J SEAT 6C9 030 16J X SEAT 06C 903 016 J SKODA 06C 903 016 JX SKODA 6C9 030 16J X SKODA 06C 903 016 J SKODA 6C903016J VAG 6C 903 016 JX VAG 06C 903 016 J VAG 6C 903 016 J VAG 06C 903 016 JX VALEO 437535 VALEO 439541 VEMO 10-13-50028 VW 06C 903 016 JX VW 06C 903 016 J
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe