1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A6 C5 (4B2, 4B4)
  4. « Wróc do  1.9 TDI
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator VEMO V10-13-50006

Alternator VEMO V10-13-50006

1767,73 zł z VAT
1437,18 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - V10-13-50006
Numer OEM / Kod producenta - V10-13-50006
Kategoria produktu - Alternator
Producent / Marka części - VEMO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4046001954481
Kod SKU - AR_V10-13-50006
Informacje o producencie i pochodzeniu części: VEMO Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Alternator VEMO V10-13-50006
Kod produktu - V10-13-50006
Producent - VEMO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4046001954481
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 150
Liczba żeber - 6
Ø koła pasowego [mm] - 66
Koła pasowe - z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - ze zintegrowanym regulatorem
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Złącze / klema - bez złącza dla czujnika prędkości obrotowej
Nowa część -
Nowa część bez depozytu -
Numery oryginalne (OEM / OE)
ALANKO 10443294 ALANKO 11443294 ATL Autotechnik L 80 190 AUDI 06E 903 016 FX AUDI 6E903016F AUDI 06E 903 016 F AUDI 6E9 030 16F X BORG & BECK BBA3002 DELCO REMY DRA0482 DRI 211.346.1502 ELSTOCK 28-4947 FARCOM 112476 FISPA A12VA0759AS FRIESEN 9090475 HC-Cargo 115919 HELLA 8EL 012 240-381 HERTH+BUSS ELPARTS 32000029 LUCAS ELECTRICAL LRA02829 SANDO 2015365.1 SEAT 06E 903 016 F SEAT 6E9 030 16F X SEAT 06E 903 016 FX SEAT 6E903016F SKODA 06E 903 016 F SKODA 06E 903 016 FX SKODA 6E903016F SKODA 6E9 030 16F X VAG 06E 903 016 F VAG 06E 903 016 FX VAG 6E 903 016 FX VAG 6E 903 016 F VALEO 437527 VALEO 439535 VEMO 10-13-50006 VW 06E 903 016 FX VW 06E903016F VW 06E903119P
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe