1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  GLA (H247)
  4. « Wróc do  AMG GLA 35 Mild Hybrid 4-matic (247.751)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania MEAT & DORIA 5540083

Alternator samochodowy - układ ładowania MEAT & DORIA 5540083

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 5540083 MD
Numer OEM / Kod producenta - 5540083 MD
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - MEAT & DORIA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8033419184797
Kod SKU - AR_5540083 MD
Informacje o producencie i pochodzeniu części: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Alternator samochodowy - układ ładowania MEAT & DORIA 5540083
Kod produktu - 5540083 MD
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8033419184797
Napięcie [V] - 14
dla numeru OE - 1671469080
Prąd ładowania alternatora [A] - 120
ID wykonania wtyczki - LIN
Ø koła pasowego [mm] - 54
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 3
Liczba rowków - 6
Numery oryginalne (OEM / OE)
3Effe Group ALTL421U AD KÜHNER 553605RI AD KÜHNER 553605RIB AD KÜHNER 553605RID AD KÜHNER 553605RIH AD KÜHNER 553605RIV AD KÜHNER 553605RIM ALFA ROMEO 51880173 ALFA ROMEO 51880175 AS-PL A6106 AS-PL A6106(DENSO) AUTOMOTOR France 1671469080 BEHR HELLA SERVICE 8EL 011 713-701 BOSCH 1 986 A00 633 BOSCH 0 986 085 010 BV PSH 505.570.120.260 BV PSH 505.570.120.050 BV PSH 505.570.120.500 BV PSH 505.570.120.000 CASCO CAL15395KS CASCO CAL40022KS CASCO CAL40022 CASCO CAL40022GS CASCO CAL40022AS CASCO CAL15395RS CASCO CAL15395OS CASCO CAL15395GS CASCO CAL15395ES CASCO CAL15395AS CASCO CAL15395 CEVAM 4145 CITROËN 1671469080 CITROËN 16 088 581 80 CITROËN/PEUGEOT 1671469080 CITROËN/PEUGEOT 16 088 581 80 DELCO REMY DRA0671 DENSO DAN1086 DENSO 101210-1700 ELSTOCK 28-5974 ERA 210691A ERA 210691 FIAT 51880175 FIAT 51880173 FISPA A12DE0407A2 FISPA A12-0407 FISPA A12DE0407 HC-Cargo 115667 HELLA 8EL 011 713-701 HOFFER H5540083 LANCIA 51880173 LANCIA 51880175 LUCAS LRA03362 MAGNETI MARELLI 063377558010 MAGNETI MARELLI 63377558 MAGNETI MARELLI 63377558010 MEAT & DORIA 5540083 PEUGEOT 16 088 581 80 PEUGEOT 1671469080 PowerMax 9215387 REAL 20179593OE SANDO 2015395 SANDO 2015395.1 SANDO 2015395.0 SIDAT A12DE0407A2 SIDAT A12DE0407 SIDAT A12-0407 VALEO TG12S111 VALEO 440412 VALEO 439780 WE PARTS 471290207
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe