1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  BMW
  3. « Wróc do  3 Touring Van (G21)
  4. « Wróc do  330 d
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania MEAT & DORIA 5535348

Alternator samochodowy - układ ładowania MEAT & DORIA 5535348

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 5535348/MAD
Numer OEM / Kod producenta - 5535348/MAD
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - MEAT & DORIA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8033419184353
Kod SKU - AR_5535348/MAD
Informacje o producencie i pochodzeniu części: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Alternator samochodowy - układ ładowania MEAT & DORIA 5535348
Kod produktu - 5535348/MAD
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8033419184353
Napięcie [V] - 14
dla numeru OE - 5705KQ
Prąd ładowania alternatora [A] - 80
ID wykonania wtyczki - B+,COM
Ø koła pasowego [mm] - 49
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 3
Liczba rowków - 6
Numery oryginalne (OEM / OE)
3Effe Group ALTL435 AD KÜHNER 553379RI AS-PL A5048 AUTOELECTRO AEK2967 AUTOMOTOR France 5705KQ AUTOMOTOR France 5705CY BEHR HELLA SERVICE 8EL 011 712-961 BOSCH 1 986 A01 208 BOSCH 0 986 082 880 BV PSH 225.553.080.460 BV PSH 225.553.080.000 CASCO CAL35258 CASCO CAL35258GS CASCO CAL35258KS CASCO CAL35258AS CEVAM 4872 CITROËN 5705 KQ CITROËN 00005702J3 CITROËN 00005705KQ CITROËN 00005705CY CITROËN 5702 J3 CITROËN V758575080 CITROËN V75769568002 CITROËN V757695680 CITROËN 5705 CY CITROËN/PEUGEOT 00005705KQ CITROËN/PEUGEOT 00005702J3 CITROËN/PEUGEOT 00005705CY CITROËN/PEUGEOT V758575080 CITROËN/PEUGEOT V75769568002 CITROËN/PEUGEOT V757695680 CITROËN/PEUGEOT 5705 CY CITROËN/PEUGEOT 5705 KQ CITROËN/PEUGEOT 5702 J3 ELSTOCK 285975 ERA 209354A ERA 209354 FISPA A12-1205 FISPA A12MH1205 FISPA A12MH1205A2 GHIBAUDI AG1214 HC-Cargo 114752 HC-PARTS CA 2087 IR HELLA 8EL 011 712-961 HOFFER H5535348 LUCAS LRA3363 LUCAS LRA03363 MEAT & DORIA 5535348 MITSUBISHI A5TG0881ZE MITSUBISHI A5TG0881ZEB MITSUBISHI A5TG0881ZEA MITSUBISHI A5TG0881 MITSUBISHI A005TG0881ZEB MITSUBISHI A005TG0881ZEA MITSUBISHI A005TG0881ZE PEUGEOT V758575080 PEUGEOT V75769568002 PEUGEOT V757695680 PEUGEOT 00005702J3 PEUGEOT 00005705CY PEUGEOT 5705 KQ PEUGEOT 00005705KQ PEUGEOT 5705 CY PEUGEOT 5702 J3 REAL 20137852BN SANDO 2035258 SANDO 2035258.0 SIDAT A12MH1205A2 SIDAT A12-1205 SIDAT A12MH1205 VALEO 443265 VALEO 440788 WAI 20164N WE PARTS 471290306
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe