1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Elektryka
  5. « Wróc do  Alternator
  6. « Wróc do  Alternator
  7. Alternator samochodowy - układ ładowania MEAT & DORIA 5510309

Alternator samochodowy - układ ładowania MEAT & DORIA 5510309

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - MD5510309
Numer OEM / Kod producenta - MD5510309
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - MEAT & DORIA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8033419180805
Kod SKU - AR_MD5510309
Informacje o producencie i pochodzeniu części: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Alternator samochodowy - układ ładowania MEAT & DORIA 5510309
Kod produktu - MD5510309
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8033419180805
Napięcie [V] - 14
dla numeru OE - YLE102420E
Prąd ładowania alternatora [A] - 85
ID wykonania wtyczki - B+,L,DF
Ø koła pasowego [mm] - 48
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 2
Liczba rowków - 5
Numery oryginalne (OEM / OE)
3Effe Group ALTS023 3Effe Group ALTS023B 3Effe Group ALTS023LU 3Effe Group ALTS023M 3Effe Group ALTS023NE 3Effe Group ALTY128L 3Effe Group PRAS023 3Effe Group PRAS023LU 3Effe Group PRAS023M 3Effe Group ALTF228 AD KÜHNER 301575RI AD KÜHNER 301576RI AD KÜHNER 301576RIV AD KÜHNER 301576RIB AD KÜHNER 301576RIM AD KÜHNER 301576RIH AD KÜHNER 301576RID ASHIKA 002-201020 AS-PL A0057SR AS-PL A0057 BEHR HELLA SERVICE 8EL012428701 BEHR HELLA SERVICE 8EL 012 428-211 BEHR HELLA SERVICE 8EL 737 848-001 BOSCH 0 986 042 470 BOSCH 0 124 225 011 BV PSH 455.505.085 CASCO CAL10245KS CASCO CAL10245GS CASCO CAL10245ES CASCO CAL10245AS CASCO CAL10245 CEVAM 4632 DELCO REMY WA14035 DELCO REMY DRB2470 DELCO REMY DRA3924X DELCO REMY DRA3924 ELSTOCK 28-3951 ERA 209066 ERA 209066A FEBI BILSTEIN 188317 FISPA A12BH0536A2 FISPA A12-0536 FISPA A12BH0536 HC-Cargo 112414 HC-PARTS CA 1576 IR HELLA 8EL012428701 HELLA 8EL 737 848-001 HELLA 8EL 012 428-211 HOFFER H5510309 JAPANPARTS AL201020 LUCAS LRB00467 MEAT & DORIA 5510309 MG GNU 2630 MG YLE 1024 20 MG YLE 1024 30 REAL 20101542BN ROVER YLE102420E ROVER YLE 102420 ROVER YLE 102130 ROVER GNU 2632 ROVER GNU 2630 SANDO 2010245.0 SANDO 2010245.1 SIDAT A12-0536 SIDAT A12BH0536 SIDAT A12BH0536A2 VALEO 440221 VALEO 440220 VEMO V49-13-42470 WAI 21467R WAI 21467N WE PARTS 471290432
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe