1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  DAF
  3. « Wróc do  CF
  4. « Wróc do  FT 410
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania HC-CARGO F 032 116 935

Alternator samochodowy - układ ładowania HC-CARGO F 032 116 935

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - CAR116935
Numer OEM / Kod producenta - CAR116935
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - HC-CARGO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5711343473011
Kod SKU - AR_CAR116935
Informacje o producencie i pochodzeniu części: HC-CARGO Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Alternator samochodowy - układ ładowania HC-CARGO F 032 116 935
Kod produktu - CAR116935
Producent - HC-CARGO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5711343473011
Napięcie [V] - 28
Prąd ładowania alternatora [A] - 110
ID wykonania wtyczki - PL82
Ø koła pasowego [mm] - 72,0
Liczba rowków - 8
Numery oryginalne (OEM / OE)
BOSCH 0 124 655 408 BOSCH 0 986 085 640 BOSCH 0 124 655 407 BOSCH 0 124 655 386 BOSCH 0 124 655 111 BOSCH 0 124 655 296 BOSCH 0 124 655 385 BOSCH 1 986 A01 024 BV PSH 906.507.110 BV PSH 906.510.120 DAF 1872181 DAF 1886885 DAF 1927310 DAF 1976290 DAF 2000904 HC-Cargo 116935 HELLA 8EL012584-951 LETRIKA MG936 VALEO 202023 VALEO 443479 VALEO 444411
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe