1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  NG
  4. « Wróc do  1617 CK
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210687A

Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210687A

667,29 zł z VAT
542,51 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 210687A ERA
Numer OEM / Kod producenta - 210687A ERA
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - ERA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8053379010707
Kod SKU - AR_210687A ERA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: ERA ERAERA S.r.l. Italia Adres: F. Santi 15, 10024 Moncalieri Kraj: Brak danych E-mail: era@eraspares.it Tel: +39 011 6891511
Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210687A
Kod produktu - 210687A ERA
Producent - ERA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8053379010707
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 105
ID wykonania wtyczki - B+L,DFM
Ø koła pasowego [mm] - 54
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
alternatywnie -
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
alternatywny zestaw naprawczy - 210687
Liczba otworów do mocowania - 2
Liczba rowków - 6
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 50
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 301956RI AD KÜHNER 301956RIB AD KÜHNER 301956RID AD KÜHNER 301956RIH AD KÜHNER 301956RIM AD KÜHNER 301956RIV CASCO CAL30177 CASCO CAL30177AS CASCO CAL30177ES CASCO CAL30177GS CASCO CAL30177OS CASCO CAL30177RS DENSO 101210-0960 DENSO 101210-0961 DENSO DAN584 DENSO MS101210-0961 ELSTOCK 28-5677 ERA 210687B ERA 210687HQ ERA 210687R EUROREPAR 1648226980 FISPA A12DE0051A2 HC-Cargo 114409 HC-PARTS CA 1956 IR HELLA 8EL 012 426-241 HELLA 8EL 738 212-081 HERTH+BUSS ELPARTS 32118960 HOFFER H5540042 LUCAS LRA03065 MAGNETI MARELLI 063377424010 MAGNETI MARELLI 63377424 MAGNETI MARELLI MAN7424 MEAT & DORIA 5540042 NAPA NAL1660 OPEL 13 222 935 OPEL 13 256 932 OPEL 62 04 258 OPEL 62 04 283 REAL 20104771 REAL 20104771BN REAL 20104771OE REMY DRA0091 SANDO 2030177 SANDO 2030177.0 SANDO 2030177.1 SIDAT A12DE0051A2 STARLINE AX 1199 VEMO V40-13-50002
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe