1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  VOLVO
  3. « Wróc do  FM12
  4. « Wróc do  FM 12/420
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210525

Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210525

833,23 zł z VAT
677,42 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Towar dostępny ( 2 )
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 210525 ERA
Numer OEM / Kod producenta - 210525 ERA
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - ERA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8053379009152
Kod SKU - AR_210525 ERA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: ERA ERAERA S.r.l. Italia Adres: F. Santi 15, 10024 Moncalieri Kraj: Brak danych E-mail: era@eraspares.it Tel: +39 011 6891511
Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210525
Kod produktu - 210525 ERA
Producent - ERA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8053379009152
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 140
Ograniczenia producenta - Valeo
ID wykonania wtyczki - B+LDFM
Ø koła pasowego [mm] - 56
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 2
Liczba rowków - 6
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 40
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 301811RI AD KÜHNER 301811RIB AD KÜHNER 301811RID AD KÜHNER 301811RIH AD KÜHNER 301811RIM AD KÜHNER 301811RIV AES PSH 205.525.140.010 BOSCH 0 124 525 088 BOSCH 0 986 046 180 CASCO CAL15255 CASCO CAL15255AS CASCO CAL15255ES CASCO CAL15255GS CASCO CAL15255OS CASCO CAL15255RS DENSO DAN3017 ELSTOCK 28-4733 ERA 210525A ERA 210525B ERA 210525HQ ERA 210525R FISPA A12VA0241A2 HC-PARTS CA 1811 IR HELLA 8EL 012 429-231 HELLA 8EL 738 194-001 HERTH+BUSS ELPARTS 32046180 HOFFER H5515386 LUCAS LRA02255 MEAT & DORIA 5510539 MEAT & DORIA 5515386 NAPA NAL1087 REAL 20179552 REAL 20179552BN REAL 20179552OE REMY DRB6180 SANDO 2015255 SANDO 2015255.0 SANDO 2015255.1 SIDAT A12BH0241 SIDAT A12BH0241A2 SIDAT A12VA0241A2 STARLINE AX 1245 VALEO 2542494 VALEO 2542739 VALEO 437360 VALEO 439393 VALEO SG14B010 VALEO SG14B016 VALEO SG14B022 VEMO V10-13-50112 VW 06B 903 016 AA VW 06B 903 016 AB VW 06B 903 016 ABX VW 06B 903 016 AF VW 06B 903 019 E VW 06B 903 019 EX VW 06D 903 016 A
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe