1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  O 303
  4. « Wróc do  O 303
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210519

Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210519

1241,35 zł z VAT
1009,23 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 210519 ERA
Numer OEM / Kod producenta - 210519 ERA
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - ERA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8053379009084
Kod SKU - AR_210519 ERA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: ERA ERAERA S.r.l. Italia Adres: F. Santi 15, 10024 Moncalieri Kraj: Brak danych E-mail: era@eraspares.it Tel: +39 011 6891511
Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210519
Kod produktu - 210519 ERA
Producent - ERA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8053379009084
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 120
ID wykonania wtyczki - B+COM
Ø koła pasowego [mm] - 49
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 3
Liczba rowków - 6
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 35
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 301954RI AD KÜHNER 301954RIB AD KÜHNER 301954RID AD KÜHNER 301954RIH AD KÜHNER 301954RIM AD KÜHNER 301954RIV AES PSH 445.505.120.000 AS-PL A3157 BMW 12 31 7 576 513 BMW 12 31 7 576 514 BMW 12 31 7 615 484 BMW 12 31 7 619 254 BMW 7 576 513 BMW 7 576 514 BOSCH 0 986 082 570 BOSCH 0 986 CR6 123 BOSCH 0 986 UR6 123 BTS Turbo L612058 BV PSH 445.505.120.500 CASCO CAL15360 CASCO CAL15360AS CASCO CAL15360ES CASCO CAL15360GS CASCO CAL15360OS CASCO CAL15360RS CASCO CAL35233 CASCO CAL35233AS CASCO CAL35233ES CASCO CAL35233GS CASCO CAL35233OS CASCO CAL35233RS CEVAM 4853 CITROËN 5702 G4 CITROËN 5702 J0 CITROËN 5705 CZ CITROËN 5705 JW CITROËN 5705 KG CITROËN/PEUGEOT 5702 G4 CITROËN/PEUGEOT 5702 J0 CITROËN/PEUGEOT 5705 CZ CITROËN/PEUGEOT 5705 JW CITROËN/PEUGEOT 5705 KG DRI 2151751202 DRI 2151761202 ELSTOCK 28-5581 ERA 210519A ERA 210519B ERA 210519HQ ERA 210519R EUROREPAR 1638095080 FRIESEN 9090529 HC-PARTS CA 1954 IR HELLA 8EL012240-161 HELLA 8EL012426-091 HELLA 8EL738212-881 HERTH+BUSS ELPARTS 32082570 LUCAS LRA 02 967 LUCAS LRA02967 LUCAS LRA02968 MEAT & DORIA 5515151 MEAT & DORIA 5515151P MITSUBISHI A003TG2581ZEB MITSUBISHI A003TG3691 MITSUBISHI A003TG3691ZE MITSUBISHI A003TG5281 MITSUBISHI A003TG5281ZE MITSUBISHI A003TG5281ZEB MITSUBISHI A003TG5282 MITSUBISHI A003TG5291 MITSUBISHI A003TG5291ZE MITSUBISHI A3TG2581ZEB MITSUBISHI A3TG3691 MITSUBISHI A3TG5281 MITSUBISHI A3TG5281ZE MITSUBISHI A3TG5281ZEB MITSUBISHI A3TG5282 MITSUBISHI A3TG5291 MITSUBISHI A3TG5291ZE PEUGEOT 5702 G4 PEUGEOT 5702 J0 PEUGEOT 5705 CZ PEUGEOT 5705 JW PEUGEOT 5705 KG REAL 20137332 REAL 20137332BN REAL 20137332OE REAL 20179063 REAL 20179063BN REAL 20179063OE REMY DRA0276 SANDO 2015360 SANDO 2015360.0 SANDO 2015360.1 SANDO 2035233 SANDO 2035233.0 SANDO 2035233.1 SIDAT A12VA0135 SIDAT A12VA0135AS STARLINE AX 1417 VALEO 2543451 VALEO 2605106 VALEO 2605106A VALEO 2605290 VALEO 439617 VALEO 440174 VALEO TG12C039 VALEO TG12C059 VALEO TG12C061 VALEO TG12C120 VEMO V20-13-82570
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe