1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  CLK kabriolet (A209)
  4. « Wróc do  CLK 200 Kompressor (209.441)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210514A

Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210514A

768,77 zł z VAT
625,02 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 210514A ERA
Numer OEM / Kod producenta - 210514A ERA
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - ERA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8053379541638
Kod SKU - AR_210514A ERA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: ERA ERAERA S.r.l. Italia Adres: F. Santi 15, 10024 Moncalieri Kraj: Brak danych E-mail: era@eraspares.it Tel: +39 011 6891511
Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210514A
Kod produktu - 210514A ERA
Producent - ERA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8053379541638
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 110
ID wykonania wtyczki - B+COM
Ø koła pasowego [mm] - 49
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
alternatywnie -
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
alternatywny zestaw naprawczy - 210514
Liczba otworów do mocowania - 2
Liczba rowków - 7
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 43
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 553235RI AD KÜHNER 553235RIB AD KÜHNER 553235RID AD KÜHNER 553235RIH AD KÜHNER 553235RIM AD KÜHNER 553235RIV AES PSH 575.549.110.000 AS-PL A3320 BV PSH 575.549.110.500 CASCO CAL15335 CASCO CAL15335AS CASCO CAL15335ES CASCO CAL15335GS CASCO CAL15335OS CASCO CAL15335RS CEVAM 4898 DRI 2303321102 EDR DRA0647 ELSTOCK 28-5720 ERA 210514B ERA 210514HQ ERA 210514R EUROTEC 12090216 FARCOM 112635 FISPA A12VA0421A2 FRIESEN 9090427 HC-PARTS CA 2057 IR HELLA 8EL012240-111 HOFFER H5515142 KKK 575.549.110 LUCAS LRA03108 MAGNETI MARELLI 944390904270 MEAT & DORIA 5515142 REAL 20179533 REAL 20179533BN REAL 20179533OE REMY DRA0647 REMY RAA11758 RENAULT 77 11 368 602 RENAULT 82 00 410 671 RENAULT 82 00 667 610 SANDO 2015335 SANDO 2015335.0 SANDO 2015335.1 SIDAT A12VA0421 SIDAT A12VA0421A2 SIDAT A12VA0421AS STARLINE AX 1407 VALEO 2543207 VALEO 2543563 VALEO 2543563B VALEO 439588 VALEO 440060 VALEO 747038 VALEO TG11C040 VALEO TG11C065
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe