1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Elektryka
  5. « Wróc do  Alternator
  6. « Wróc do  Alternator
  7. Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210263

Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210263

811,21 zł z VAT
659,52 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 210263 ERA
Numer OEM / Kod producenta - 210263 ERA
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - ERA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8053379005710
Kod SKU - AR_210263 ERA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: ERA ERAERA S.r.l. Italia Adres: F. Santi 15, 10024 Moncalieri Kraj: Brak danych E-mail: era@eraspares.it Tel: +39 011 6891511
Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210263
Kod produktu - 210263 ERA
Producent - ERA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8053379005710
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 100
ID wykonania wtyczki - B+D+
Ø koła pasowego [mm] - 61
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 2
Liczba rowków - 6
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 54
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 301558RI AD KÜHNER 301558RIB AD KÜHNER 301558RID AD KÜHNER 301558RIH AD KÜHNER 301558RIM AD KÜHNER 301558RIV AS-PL A4043 AS-PL A4043(P) CASCO CAL30103 CASCO CAL30103AS CASCO CAL30103ES CASCO CAL30103GS CASCO CAL30103OS CASCO CAL30103RS DENSO 101210-1510 DENSO DAN501 ELSTOCK 28-3750 ERA 20.201.009 ERA 210263A ERA 210263B ERA 210263HQ ERA 210263R FARCOM 119962 FEBI BILSTEIN 101517 FIAT 46782212 FIAT 46782213 FIAT 60816557 FIAT 71721106 FISPA A12DE0003A2 HC-PARTS CA 1558 IR HELLA 8EL 011 710-501 HELLA 8EL 011 710-502 HELLA 8EL 737 812-001 HERTH+BUSS ELPARTS 32049400 HOFFER H5540403 KAGER 71-0492 LUCAS LRA 01 887 LUCAS LRA01887 LUCAS LRA1887 MAGNETI MARELLI 063321819010 MAGNETI MARELLI 063321826010 MAGNETI MARELLI 63321497 MAGNETI MARELLI 63321804 MAGNETI MARELLI 63321826 MAGNETI MARELLI 63321826010 MAGNETI MARELLI 944390901680 MAGNETI MARELLI MAN1127 MEAT & DORIA 5540403 NAPA NAL1406 REAL 20104301 REAL 20104301BN REAL 20104301OE REAL 20104301RE REAL 20104928 REAL 20104928OE REAL 20104928PI REMY DRA3768 REMY DRA3768X REMY WA14879 SANDO 2030103 SANDO 2030103.0 SANDO 2030103.1 SANDO 2030103.4 SIDAT A12DE0003A2 STARLINE AX 1285 VALEO 437790
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe