1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MAN
  3. « Wróc do  F2000
  4. « Wróc do  18.314
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210200A

Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210200A

643,93 zł z VAT
523,52 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 210200A ERA
Numer OEM / Kod producenta - 210200A ERA
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - ERA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8053379151585
Kod SKU - AR_210200A ERA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: ERA ERAERA S.r.l. Italia Adres: F. Santi 15, 10024 Moncalieri Kraj: Brak danych E-mail: era@eraspares.it Tel: +39 011 6891511
Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210200A
Kod produktu - 210200A ERA
Producent - ERA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8053379151585
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 140
ID wykonania wtyczki - B+LDFM
Ø koła pasowego [mm] - 64
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
alternatywnie -
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
alternatywny zestaw naprawczy - 210200
Liczba otworów do mocowania - 3
Liczba rowków - 6
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 39
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 301746RI AD KÜHNER 301746RIB AD KÜHNER 301746RID AD KÜHNER 301746RIH AD KÜHNER 301746RIM AD KÜHNER 301746RIV AS-PL A3262 BOSCH 0 124 525 008 BOSCH 0 124 525 520 BOSCH 0 986 044 470 BTS Turbo L611844 BV PSH 205.512.140.000 CASCO CAL15256 CASCO CAL15256AS CASCO CAL15256ES CASCO CAL15256GS CASCO CAL15256OS CASCO CAL15256RS DRI 211.193.1402 ELSTOCK 28-3876 ERA 210200B ERA 210200HQ ERA 210200R EUROREPAR 1638101280 FEBI BILSTEIN 101526 FISPA A12VA0094A2 HC-Cargo 113510 HC-PARTS CA 1746 IR HELLA 8EL 011 710-711 HELLA 8EL 738 115-001 HERTH+BUSS ELPARTS 32044470 HOFFER H5510029 LUCAS LRA01975 MEAT & DORIA 5510029 NAPA NAL1831 REAL 20179652 REAL 20179652BN REAL 20179652OE REMY DRA4156 REMY DRA4156X RIDEX 4G0024 SANDO 2015256 SANDO 2015256.0 SANDO 2015256.1 SIDAT A12VA0094 SIDAT A12VA0094A2 STARDAX STX100141R STARLINE AX 6103 STARLINE AX 6103-N VALEO 2542497 VALEO 437359 VALEO 439392 VALEO 439460 VALEO SG14B012 VALEO SG14B013 VEMO V10-13-44470 VW 078 903 016 AB VW 078 903 016 AC VW 078 903 018 AX VW 4Z7 903 015
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe