1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  TOYOTA
  3. « Wróc do  AVENSIS sedan (_T25_)
  4. « Wróc do  2.4 VVT-i (AZT251_, AZT251R)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210069A

Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210069A

716,39 zł z VAT
582,43 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 210069A ERA
Numer OEM / Kod producenta - 210069A ERA
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - ERA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8053379154173
Kod SKU - AR_210069A ERA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: ERA ERAERA S.r.l. Italia Adres: F. Santi 15, 10024 Moncalieri Kraj: Brak danych E-mail: era@eraspares.it Tel: +39 011 6891511
Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 210069A
Kod produktu - 210069A ERA
Producent - ERA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8053379154173
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 120
ID wykonania wtyczki - B+D+
Ø koła pasowego [mm] - 56
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 2
Liczba rowków - 6
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 52
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 30836RI AD KÜHNER 30836RIB AD KÜHNER 30836RID AD KÜHNER 30836RIH AD KÜHNER 30836RIM AD KÜHNER 30836RIV AUTOELECTRO AEA2282 BOSCH 0 986 040 021 BTS Turbo L610195 BTS Turbo L611457 CASCO CAL15222 CASCO CAL15222AS CASCO CAL15222ES CASCO CAL15222GS CASCO CAL15222OS CASCO CAL15222RS CASCO CAL15412 CASCO CAL15412AS CASCO CAL15412ES CASCO CAL15412GS CASCO CAL15412OS CASCO CAL15412RS CITROËN 5701 A9 CITROËN 5705 7J CITROËN 5705 7K CITROËN 5705 E8 CITROËN 5705 GR CITROËN 5705 HZ CITROËN 5705 L3 CITROËN 5705 P7 CITROËN 5705 S1 CITROËN/PEUGEOT 5701 A9 CITROËN/PEUGEOT 5705 7J CITROËN/PEUGEOT 5705 7K CITROËN/PEUGEOT 5705 E8 CITROËN/PEUGEOT 5705 GR CITROËN/PEUGEOT 5705 HZ CITROËN/PEUGEOT 5705 L3 CITROËN/PEUGEOT 5705 P7 CITROËN/PEUGEOT 5705 S1 DELCO REMY DRA3384 DELCO REMY DRB0021 DELCO REMY RAA14495 DRI 2291141202 EDR 933384 ELSTOCK 28-2932 ERA 210069B ERA 210069HQ ERA 210069R EUROTEC 12040020 FIAT 1323249080 FIAT 9616863280 HC-Cargo 112772 HC-PARTS CA 836 IR HELLA 8EL 731 697-001 HERTH+BUSS ELPARTS 32038791 HOLGER CRISTIANSEN CA836IR KAGER 71-0426 LUCAS LRB00282 LUCAS LRB282 LUCAS ELECTRICAL LRB00282 LUCAS ELECTRICAL LRB282 MEAT & DORIA 5515488 MITSUBISHI A004TA0091 MITSUBISHI A4TA0091 NAPA NAL1603 PEUGEOT 5701 A9 PEUGEOT 5705 7J PEUGEOT 5705 7K PEUGEOT 5705 E8 PEUGEOT 5705 GR PEUGEOT 5705 HZ PEUGEOT 5705 L3 PEUGEOT 5705 P7 PEUGEOT 5705 S1 QX COMPONENTS QA2220 REAL 20179214 REAL 20179214BN REAL 20179214OE REAL 20179214RC REAL 20179222 REAL 20179222BN REAL 20179222OE REAL 20179222RC RE-EX 501-01591 REMY DRA3384 REMY DRA4219 SANDO 2015222 SANDO 2015222.0 SANDO 2015222.1 SANDO 2015222.2 SANDO 2015412 SANDO 2015412.0 SANDO 2015412.1 SANDO 2015412.2 SIDAT A12VA0388A2 SOVEREIGN SA045 STARLINE AX 6124 TMI AL01591 VALEO 2541711 VALEO 2541711B VALEO 2542262 VALEO 2542262A VALEO 436477 VALEO 437164 VALEO 439024 VALEO 439253 VALEO 747029 VALEO A14VI10 VALEO A14VI30 VEMO V22-13-38791 VEMO V22-13-39760
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe