1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  SUBARU
  3. « Wróc do  IMPREZA sedan (GC)
  4. « Wróc do  2.0 AWD (GC8, GM8)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 209140A

Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 209140A

642,23 zł z VAT
522,14 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 209140A ERA
Numer OEM / Kod producenta - 209140A ERA
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - ERA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8053379153596
Kod SKU - AR_209140A ERA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: ERA ERAERA S.r.l. Italia Adres: F. Santi 15, 10024 Moncalieri Kraj: Brak danych E-mail: era@eraspares.it Tel: +39 011 6891511
Alternator samochodowy - układ ładowania ERA 209140A
Kod produktu - 209140A ERA
Producent - ERA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8053379153596
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 75
ID wykonania wtyczki - B+SL
Ø koła pasowego [mm] - 54
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 2
Liczba rowków - 5
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 53
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 401407RI AD KÜHNER 401407RIB AD KÜHNER 401407RID AD KÜHNER 401407RIH AD KÜHNER 401407RIM AD KÜHNER 401407RIV BLUE PRINT ADS71108 BOSCH 0 986 045 711 BTS Turbo L610978 CASCO CAL35177 CASCO CAL35177AS CASCO CAL35177ES CASCO CAL35177GS CASCO CAL35177OS CASCO CAL35177RS ELSTOCK 28-2541 ERA 209140B ERA 209140HQ HC-PARTS JA 1407 IR HELLA 8EL 737 612-001 HERTH+BUSS JAKOPARTS J5117010 HERTH+BUSS JAKOPARTS J5117014 LUCAS LRB00338 MITSUBISHI A002T37291 MITSUBISHI A002T39091 MITSUBISHI A002TA7591 MITSUBISHI A002TA7691 MITSUBISHI A2T37291 MITSUBISHI A2T39091 MITSUBISHI A2TA7591 NIPPARTS J5117014 REAL 20137771 REAL 20137771BN RED-LINE 52SU000 REMY DRA3763 SANDO 2035177 SANDO 2035177.0 SUBARU 23700-AA202 SUBARU 23700-AA230 SUBARU 23700-AA280 SUBARU 23700-AA290 VALEO 437773
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe