1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  RENAULT
  3. « Wróc do  MEGANE II sedan (LM0/1_)
  4. « Wróc do  1.4
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania DENSO DAN3009

Alternator samochodowy - układ ładowania DENSO DAN3009

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - DAN3009
Numer OEM / Kod producenta - DAN3009
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - DENSO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8717613117187
Kod SKU - AR_DAN3009
Informacje o producencie i pochodzeniu części: DENSO DENSO Europe B.V. Adres: Hogeweyselaan 165, 1382 JL Weesp Kraj: nl E-mail: info.amsales@denso.nl Tel: +31(0)294 493 493
Alternator samochodowy - układ ładowania DENSO DAN3009
Kod produktu - DAN3009
Producent - DENSO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8717613117187
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 150
Jakość - Premium
Liczba żeber - 6
Ø koła pasowego [mm] - 55
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Wykonanie sieci pokładowej - dla pojazdów z 12V instalacją elektryczną
Nowa część bez depozytu -
Ciężar brutto [g] - 7110
Numery oryginalne (OEM / OE)
BOSCH 0 124 525 081 BOSCH 0 124 525 139 BOSCH 0 124 525 534 BOSCH 0 986 080 410 DENSO 260510-5080 ELSTOCK 28-5796 ELSTOCK 28-5801 NISSAN 23100-0026R RENAULT 7711368381 RENAULT 7711497409 RENAULT 8200390676 RENAULT 8200660034 VALEO 439646 VALEO 440216 VALEO TG15C146 WAI 20135N
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe