1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  PEUGEOT
  3. « Wróc do  307 (3A/C)
  4. « Wróc do  1.4
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania CASCO CAL15418GS

Alternator samochodowy - układ ładowania CASCO CAL15418GS

791,01 zł z VAT
643,10 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - CAL15418GS/CSC
Numer OEM / Kod producenta - CAL15418GS/CSC
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - CASCO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8058642104213
Kod SKU - AR_CAL15418GS/CSC
Informacje o producencie i pochodzeniu części: CASCO Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Alternator samochodowy - układ ładowania CASCO CAL15418GS
Kod produktu - CAL15418GS/CSC
Producent - CASCO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8058642104213
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 140
Ograniczenia producenta - VALEO
ID wykonania wtyczki - CPA0462
Liczba żeber - 6
Ø koła pasowego [mm] - 49
Zacisk - M8 B+
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - ze zintegrowanym regulatorem
Masa [g] - 6800
Producent - AUDI
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
3Effe Group ALTL794V AD ADA1424 AD KÜHNER 301986RI AD KÜHNER 554050RI AD KÜHNER 555319RI AD KÜHNER 301986RIV AD KÜHNER 555319RIS AS-PL A3400S BOSCH 0986081340 BOSCH 0124525114 BOSCH 1986A00613 BOSCH 0986084350 Bosch UP Test ALT-3717 BV PSH 305.944.140 BV PSH 205.539.140 BV PSH 205.539.140.000 BV PSH 305.944.140.501 CASCO CAL15418 CASCO CAL15418GS CEVAM 4662 DELCO REMY DRA0314 DRI 2113571402 EAA EAA-222411 EAA EAA-224466 EAA EAA-252718 EAI 57305 EDR 930314 EFEL EF34130 ELSTOCK 28-5797 ELSTOCK 28-7760 ERA 209595 ERA 210706 ERA 210706A EUROTEC 12090347 FLAMAR ALF920451 FLAMAR ALF920451VL HC-Cargo 114322 HC-Cargo 115826 HC-Cargo 116359 HC-PARTS CA1986IR HOFFER H5515278 LGK 441936 LUCAS LRA03185 LUCAS ELECTRICAL LRA04151 LUCAS ELECTRICAL LRA03185 LUCAS ELECTRICAL LRA3185 MEAT & DORIA 5515278 MESSMER 210706 PowerMax 89215382 REAL 20179814 REAL 20179814OE RecOficial REC2015418 RecOficial REC2015418.1 RIDEX 4G0999 RIDEX 4G0999R RIDEX 4G2115 RIDEX 4G2115R SANDO 2015418 SANDO 2015418.1 SIDAT A12VA0403AS Stark 321221 Stark 3222338 VAG 03G903016B VAG 03G903016BX VAG 03G903016E VAG 03G903016EX VAG 03G903016G VAG 03G903016GX VAG 04L903021DX VAG 04L903021HX VAG 04L903021L VAG 04L903023L VAG 04L903023LX VALEO A627025A VALEO TG14C020 VALEO 627025 VALEO 543398 VALEO 2543398 VALEO 439642 VALEO TG14C078 VALEO 2543398A VALEO 439977 VALEO 2543398B VALEO 440208 VALEO 440748
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe