1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  PEUGEOT
  3. « Wróc do  307 (3A/C)
  4. « Wróc do  1.4
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania CASCO CAL10379AS

Alternator samochodowy - układ ładowania CASCO CAL10379AS

643,70 zł z VAT
523,33 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - CAL10379AS/CSC
Numer OEM / Kod producenta - CAL10379AS/CSC
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - CASCO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8058642346699
Kod SKU - AR_CAL10379AS/CSC
Informacje o producencie i pochodzeniu części: CASCO Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Alternator samochodowy - układ ładowania CASCO CAL10379AS
Kod produktu - CAL10379AS/CSC
Producent - CASCO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8058642346699
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 140
Ograniczenia producenta - SEG
ID wykonania wtyczki - CPA0463
Liczba żeber - 6
Ø koła pasowego [mm] - 49
Zacisk - M8
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - ze zintegrowanym regulatorem
Masa [g] - 6800
Liczba otworów gwintowanych - 2
Liczba otworów do mocowania - 4
Producent - AUDI
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
3Effe Group ALTL794B AD ADA1424 AD ADA2069 AD KÜHNER 301986RI AD KÜHNER 301986RIB AINDE AI90266 AINDE CGB-85797 AS-PL A0429 AS-PL A0429PR AS-PL A0429S AS-PL A0473PR BOSCH F000BL08A6 BOSCH 0986081340 BOSCH 0124525114 BOSCH 1986A00896 BOSCH 0124525530 BOSCH F000BL08J7 BOSCH F000BL08J8 BV PSH 205.519.140 BV PSH 205.519.140.000 BV PSH 205.519.140.010 BV PSH 205.519.140.280 BV PSH 205.539.140 CASCO CAL10379 CASCO CAL10379AS CEVAM 4662 DELCO REMY DRA0314 DELCO REMY DRA0959 DRI 2113571402 EAA EAA-222411 EAA EAA-224466 EAA EAA-252718 EAI 57305 EDR 930314 EFEL EF34130 ELSTOCK 28-5797 ERA 210706 ERA 210706A EUROTEC 12090347 FLAMAR ALF090301 FLAMAR ALF090301HQ FRIESEN 9090657 HC-Cargo 116380 HC-PARTS CA1986IR HELLA 8EL012430791 HELLA 012430791 HELLA 8EL738212471 HOFFER H5515170 LUCAS LRA03185 LUCAS ELECTRICAL LRA3185 LUCAS ELECTRICAL LRA03185 MEAT & DORIA 5515170 PowerMax 89216824 REAL 20101973 REAL 20101973BN RecOficial REC2010379 RecOficial REC2010379.0 RIDEX 4G0228 RIDEX 4G0228R RIDEX 4G1080 RIDEX 4G1080R SANDO 2010379 SANDO 2010379.0 SIDAT A12BH0073AS Stark 320228 Stark 321302 VAG 03G903016B VAG 03G903016BX VAG 03G903016E VAG 03G903016EX VAG 03G903016G VAG 03G903016GX VAG 03H903023EX VAG 03L903024T VALEO A612286A VALEO TG14C020 VALEO 2543398 VALEO 439642 VALEO 2543398A VALEO 439866 VALEO 2543398B VALEO 440208 VALEO 2612004A VALEO 2612004D VALEO 2612004E WAI 23827N
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe