1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Elektryka
  5. « Wróc do  Alternator
  6. « Wróc do  Alternator
  7. Alternator samochodowy - układ ładowania CASCO CAL10245AS

Alternator samochodowy - układ ładowania CASCO CAL10245AS

457,81 zł z VAT
372,20 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - CAL10245AS/CSC
Numer OEM / Kod producenta - CAL10245AS/CSC
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - CASCO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8058642076336
Kod SKU - AR_CAL10245AS/CSC
Informacje o producencie i pochodzeniu części: CASCO Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Alternator samochodowy - układ ładowania CASCO CAL10245AS
Kod produktu - CAL10245AS/CSC
Producent - CASCO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8058642076336
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 85
Ograniczenia producenta - BOSCH
ID wykonania wtyczki - CPA0155
Liczba żeber - 5
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - ze zintegrowanym regulatorem
Liczba otworów do mocowania - 2
Producent - ROVER
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
3Effe Group ALT0743 AD ADA5034 AD DRA3924 AD ADB3580 AD KÜHNER 301575RI AD KÜHNER 301576RI ASHIKA 002201020 AS-PL A0057 BOSCH 0124225010 BOSCH B120316131 BOSCH 0986042470 BOSCH 0124225011 Bosch UP Test F042A0H107 Bosch UP Test ALT-H107 BV PSH 455.505.085 BV PSH 455.505.085.010 CASCO CAL10245 CASCO CAL10245AS CEVAM 4632 DA SILVA 010118 DA SILVA 010205 DELCO REMY WA14035 DELCO REMY RAA14035 DELCO REMY DRA3924 DELCO REMY DRA3924X DELCO REMY DRB2470 DELCO REMY RAA23581 DRI 214135752 DRI 214135852 EAA EAA-221128 EAI 56978 EAI 56979 EDR 933924 EDR 942470 EFEL EF34293 EFEL EF34293X EFEL EF40742 ELSTOCK 28-3944 ELSTOCK 28-3951 ERA 209066 ERA 209066A EUROTEC 12042470 EUROTEC 12042470EU FISPA A12BH0536A2 FLAMAR ALF650201 FLAMAR ALF650201HQ FRIESEN 9042470 FRIESEN 9090234 HC-Cargo 112414 HC-PARTS CA1575IR HC-PARTS CA1576IR HELLA 8EL012428211 HELLA 012428211 HELLA 012428701 HELLA 8EL012428701 HELLA 8EL737399001 HELLA 8EL737847-001 HELLA 8EL737848001 HITACHI 130575 HOFFER H5510309 JAPANPARTS AL201020 JAPKO 2201020 LGK 441723 LUCAS LRB00509 LUCAS LRB00467 LUCAS ELECTRICAL LRB00509 LUCAS ELECTRICAL LRB467 LUCAS ELECTRICAL LEA0557 LUCAS ELECTRICAL LRB509 LUCAS ELECTRICAL LRB00467 MEAT & DORIA 5510309 MG YLE102430E MG YLE102420E PowerMax 89212108 PowerMax 89212123 REAL 20101542 REAL 20101542BN RecOficial REC2010245 RecOficial REC2010245.0 RIDEX 4G0225 RIDEX 4G0225R RIDEX 4G1079 RIDEX 4G1079R ROVER GNU2630 ROVER YLE102420E ROVER YLE102420 ROVER YLE102430 SANDO 2010245 SANDO 2010245.0 SIDAT A12BH0536A2 Stark 320225 Stark 321301 VALEO 440220 VALEO 440221 WAI 21467N
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe