1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Elektryka
  5. « Wróc do  Alternator
  6. « Wróc do  Alternator
  7. Alternator samochodowy - układ ładowania BOSCH 1 986 A00 746

Alternator samochodowy - układ ładowania BOSCH 1 986 A00 746

805,82 zł z VAT
655,14 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Towar dostępny ( 4 )
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 1986A00746 BOSCH
Numer OEM / Kod producenta - 1986A00746 BOSCH
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - BOSCH
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4047026556957
Kod SKU - AR_1986A00746 BOSCH
Informacje o producencie i pochodzeniu części: BOSCH Robert Bosch GmbHMobility Aftermarket Adres: Auf der Breit 4, 76227 Karlsruhe Kraj: niemcy E-mail: info@bosch.com

Bosch to światowy lider w produkcji części samochodowych – od wycieraczek szyb, filtrów powietrza i oleju, po świece zapłonowe, klocki hamulcowe i akumulatory. Części Bosch cechuje niezawodność i długa żywotność, dzięki czemu są montowane zarówno na pierwszy montaż w fabrykach samochodowych, jak i w serwisach na całym świecie. W ofercie ARWIT znajdziesz wycieraczki Bosch, świece, filtry oraz inne elementy eksploatacyjne dopasowane do popularnych marek, takich jak BMW, Mercedes, Audi, Volkswagen, Ford, Toyota czy Opel. Kupując części Bosch w naszym sklepie motoryzacyjnym w Szczecinie, zyskujesz pewność jakości oraz szybką wysyłkę w całej Polsce.

Alternator samochodowy - układ ładowania BOSCH 1 986 A00 746
Kod produktu - 1986A00746 BOSCH
Producent - BOSCH
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4047026556957
Napięcie [V] - 28
Prąd ładowania alternatora [A] - 80
Długość [mm] - 188
Rodzaj mocowania - Mocowanie 3-punktowe
Zacisk - B+(M8),D+(M4),W(M5)
Koła pasowe - bez koła pasowego
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rodzaj alternatora - nie zawiera pompy próżniowej
zalecane rozszerzenie naprawy - Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
Numery oryginalne (OEM / OE)
BOSCH F 032 CA1 035 BOSCH F 042 A01 004 BOSCH F 042 A01 006 BOSCH F 042 A01 009 BOSCH F 042 301 004 BOSCH F 042 301 006 BOSCH F 042 301 009 BOSCH 0 120 468 053 BOSCH 0 120 468 107 BOSCH 0 120 468 113 BOSCH 0 120 468 115 BOSCH 0 120 468 117 BOSCH 0 120 468 118 BOSCH 0 120 468 137 BOSCH 0 120 468 138 BOSCH 0 986 037 770 BOSCH 0 986 037 773 BOSCH 1 986 A00 182 BOSCH 6 033 GB3 054 Bosch UP Test F042301248 CASE IH 060503192 CHRYSLER 04686 018 CHRYSLER 05226 432 CHRYSLER 4686 018 CHRYSLER 5226 432 DAF 091295 DAF 1298995 DAF 1357593 DAF 1516402R DELCO REMY 19025100 DEUTZ 1178511 DEUTZ-FAHR 01178511 DODGE 05226 432 DODGE 5226 432 FENDT 1800111446 HC-PARTS CA1035IR HELLA 8EL 732 707-001 IVECO 8007700 IVECO 8033366 KAELBLE 007 15492 02 KAELBLE 007 15492 08 KAELBLE 007 15499 02 KÄSSBOHRER 7421347000 LEYLAND AEL8419 LUCAS ELECTRICAL LRB00137 LUCAS ELECTRICAL LRB137 MAGIRUS-DEUTZ 01178511 MAGIRUS-DEUTZ 117 8511 MAGNETI MARELLI MAR854 MAGNETI MARELLI 943356247 MAN 51 26101 7192 MAN 51 26101 7195 MAN 51 26101 9192 MAZ 51261017192 MERCEDES-BENZ A 007 154 92 02 MERCEDES-BENZ A 007 154 92 02 80 MERCEDES-BENZ A 007 154 99 02 MERCEDES-BENZ A 007 154 99 02 80 MERCEDES-BENZ A 008 154 45 02 MERCEDES-BENZ A 366 150 28 50 MERCEDES-BENZ 007 154 92 02 MERCEDES-BENZ 007 154 92 02 80 MERCEDES-BENZ 007 154 99 02 MERCEDES-BENZ 007 154 99 02 80 MERCEDES-BENZ 008 154 45 02 MERCEDES-BENZ 366 150 28 50 PLYMOUTH 5226432 RENAULT 50 01 837 972 RENAULT 50 10 217 961 SEG AUTOMOTIVE 0120468106 STILL 524509 VALEO 436591 VW 054 903 015 E
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

Robert Bosch założył firmę Bosch powstała w 1886 w Stuttgarcie, która zajmowała się mechaniką precyzyjna i elektromechaniką. Bosch wykonywał pracę od elektrycznych dzwonków po systemy telefoniczne. Następnym etapem było zaprojektowanie aparatu zapłonowego tym, otworzył drogę do rynku motoryzacyjnego i się stał się dostawcą niezawodnego aparatu zapłonowego na świecie. Pierwszą halę produkcyjna Bosch zbudował w 1901 roku. Dzisiaj praktycznie nie ma samochodu, w którym nie byłby zamontowany podzespół z firmy Bosch. Takie części jak czujniki, układ hamulcowy, układy wtryskowe, pompy wysokiego ciśnienia, świece, sondy lambda, wycieraczki szyb i wiele innych podzespołów montowane są na pierwszy montaż w fabrykach samochodów takich jak np. Audi, Mercedes, BMW, Opel, Alfa Romeo, Fiat, Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Toyota, Mitsubishi, Ford, Honda, Subaru, Volvo, Mazda, Lexus i innych. Części firmy Bosch charakteryzują się solidnością wykonania i niezawodnością.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe