1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  FORD
  3. « Wróc do  TAUNUS coupe (GBCK)
  4. « Wróc do  2000 V6
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A6069PR

Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A6069PR

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - A6069PR AS
Numer OEM / Kod producenta - A6069PR AS
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - AS-PL
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5902129149248
Kod SKU - AR_A6069PR AS
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AS-PL AS-PL Sp. z o.o. Adres: Michalki 32, 80-716 Gdańsk Kraj: Brak danych E-mail: sales@as-pl.com Tel: +48 58 304 12 85
Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A6069PR
Kod produktu - A6069PR AS
Producent - AS-PL
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5902129149248
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 70
Jakość - PREMIUM LINE
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Część wymienna bez kaucji -
Numery oryginalne (OEM / OE)
AS-PL 301955RI AS-PL 301955RIM AS-PL ALT30197 AS-PL PRAL798 AS-PL ALTL798 AS-PL 20104602OE AS-PL 20104602BN AS-PL 4861 AS-PL 2030206.0 AS-PL 2030206.1 AS-PL ALT6247 AS-PL ALT363CP AS-PL STX100616 BOSCH 0986081070 BV PSH 135.556.070.050 BV PSH 135.556.070.260 CASCO CAL30206AS CASCO CAL30206GS DENSO 101210-0950 DENSO 101210-0951 DENSO 101210-09513E DENSO DAN583 EAI 57454 ELSTOCK 28-5676 ERA 210734 GENERAL MOTORS 95519869 HC-Cargo 114895 HC-Cargo F032114895 HC-PARTS CA1955IR HELLA 8EL011712-541 LUCAS LRA03064 LUCAS LRA3064 MAGNETI MARELLI 63377423 MAGNETI MARELLI MAN7423 MAGNETI MARELLI 943319551010 OPEL 1204426 OPEL 13222934 OPEL 13256933 OPEL 6204257 OPEL 1204429 OPEL 1204432 OPEL 13256930 OPEL 6204281 OPEL 6204664 OPEL 95520872 PowerMax 89213627 VALEO 443084 WAI 24063R WAI 24063N
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe