1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  RENAULT
  3. « Wróc do  ESPACE IV (JK0/1_)
  4. « Wróc do  2.0 dCi (JK01, JK02, JK1J, JK1K, JK1H)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A5327

Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A5327

476,13 zł z VAT
387,10 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - A5327
Numer OEM / Kod producenta - A5327
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - AS-PL
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5902129021124
Kod SKU - AR_A5327
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AS-PL AS-PL Sp. z o.o. Adres: Michalki 32, 80-716 Gdańsk Kraj: Brak danych E-mail: sales@as-pl.com Tel: +48 58 304 12 85
Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A5327
Kod produktu - A5327
Producent - AS-PL
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5902129021124
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 75
Jakość - STANDARD LINE
Koła pasowe - z kołem pasowym
Wersja - A2T39091
Nowa część bez depozytu -
Numery oryginalne (OEM / OE)
AS-PL 20137223 AS-PL 20137771BN AS-PL 2035177 AS-PL 401407RI AS-PL 90-27-3183 AS-PL A-8576 AS-PL ALT371770 AS-PL ALTF619 AS-PL HITLR185-701 AS-PL UD12289A AS-PL A5327 AS-PL 446456 AS-PL ANM35983X AS-PL ALT3160 AS-PL STX101827 AUTOELECTRO AEA3238 BOSCH 0986045711 CASCO CAL35177AS DELCO REMY 14387 DELCO REMY DRA3763 EAI 56658 ELSTOCK 28-2541 ERA 209140 FRIESEN 9051716 HC-PARTS JA1407IR HELLA 8EL737612-001 HITACHI LR185-701 HITACHI LR185-701E HITACHI LR185-702 HITACHI LR185701 HITACHI LR185701E HITACHI LR185702 LAUBER 11.1407 LAUBER 11.3134 LUCAS LRB00338 LUCAS LRB338 MITSUBISHI A002T39091 MITSUBISHI A002TA7591 MITSUBISHI A002TA7691 MITSUBISHI A2T39091 MITSUBISHI A2TA7591 MITSUBISHI A2TA7691 MITSUBISHI A002T37291 MITSUBISHI A2T37291 PowerMax 9212956 SUBARU 23700-AA202 SUBARU 23700-AA280 SUBARU 23700-AA290 SUBARU 23700AA230 WAI 13479N WAI 13479R WAI 13752N WAI SA069 WAI SB146
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe