1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  RENAULT
  3. « Wróc do  MEGANE I (BA0/1_)
  4. « Wróc do  1.8 16V (BA06, BA12, BA1A, BA1M, BA1R)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A3127S

Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A3127S

765,75 zł z VAT
622,56 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - A3127S AS
Numer OEM / Kod producenta - A3127S AS
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - AS-PL
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5902129049203
Kod SKU - AR_A3127S AS
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AS-PL AS-PL Sp. z o.o. Adres: Michalki 32, 80-716 Gdańsk Kraj: Brak danych E-mail: sales@as-pl.com Tel: +48 58 304 12 85
Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A3127S
Kod produktu - A3127S AS
Producent - AS-PL
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5902129049203
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 140
Jakość - STANDARD LINE
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Wersja - TG14C049
Nowa część bez depozytu -
Numery oryginalne (OEM / OE)
AS-PL 2015594 AS-PL 4574 AS-PL 554022RIB AS-PL 554022RIV AS-PL ALT10754 AS-PL ALTL465 AS-PL ALV3823 AS-PL UD13759A AS-PL VAL439821 AS-PL VALTG14C049 AS-PL ALT00531 AS-PL 441762 AS-PL A12BH0882AS AS-PL A12VA0864AS AS-PL A12VA0864 AS-PL STX101585R AS-PL STX102045 AS-PL STX102048 AS-PL STX110283R AS-PL STX101585 AS-PL STX110283 AUTOELECTRO AEK3703 BOSCH 0986083170 BOSCH F000BL0805 BOSCH F000BL0818 BOSCH F000BL0830 BV PSH 305.906.140 CASCO CAL15594 CASCO CAL15594AS CASCO CAL15594ES CASCO CAL15594GS CASCO CAL15594OS CASCO CAL15594RS DELCO REMY DA2486 DELCO REMY DRA1376 EAI 57411 ELSTOCK 28-6764 ERA 209276 HC-Cargo 115916 HC-Cargo F032115916 LUCAS LRA03703 LUCAS LRA3703 PowerMax 89215790 VALEO 439821 VALEO 440475 VALEO TG14C049 VW 04E903023B VW 04E903023H VW 04E903023J VW 04E903023JX VW 04E903023K VW 04E903023KX VW 04C903023K VW 04C903023KX VW 04C903023L VW 04C903023LX VW 04C903023M VW 04C903023MX VW 04E903015P VW 04E903015PX VW 04E903015T VW 04E903015TX VW 4E903023K WAI 20353N
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe