1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  RENAULT
  3. « Wróc do  RAPID Furgon/minivan (F40_, G40_)
  4. « Wróc do  1.9 D (F40P, F40N, F40E)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A3062

Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A3062

525,57 zł z VAT
427,29 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - A3062
Numer OEM / Kod producenta - A3062
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - AS-PL
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5901259404180
Kod SKU - AR_A3062
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AS-PL AS-PL Sp. z o.o. Adres: Michalki 32, 80-716 Gdańsk Kraj: Brak danych E-mail: sales@as-pl.com Tel: +48 58 304 12 85
Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A3062
Kod produktu - A3062
Producent - AS-PL
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5901259404180
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 80
Jakość - STANDARD LINE
Koła pasowe - z kołem pasowym
Wersja - A13VI54
Nowa część bez depozytu -
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AS-PL 10442028 AS-PL 10442483 AS-PL ANM31320 AS-PL ANM31320X AS-PL L39100 AS-PL BBA2084 AS-PL G100114 AS-PL 4472 AS-PL CAR-821500 AS-PL 215124802 AS-PL A-10126 AS-PL 12039100 AS-PL 3115281 AS-PL 3115282 AS-PL 3115284 AS-PL H5510562 AS-PL ALV1064 AS-PL 301064RI AS-PL LEA1014 AS-PL 441211 AS-PL 5510562 AS-PL IR7189 AS-PL 20179960OE AS-PL 011-003-000464R AS-PL 2015069.1 AS-PL A12BH0380A2 AS-PL ALT170690 AS-PL BM8024 AS-PL STX100318R AS-PL 346ST65 AS-PL TT11946PRO AS-PL AL01250 AS-PL V20-13-39100 AS-PL WG2280619 AS-PL 90-20-3533 AS-PL ALT10126 AS-PL UD30438A AS-PL WAL00599 AUTOELECTRO AEA2277 BMW 12311730580 BMW 12311730602 BMW 12311735743 BMW 12311744560 BMW 12311744562 BMW 12311744564 BOSCH 0120485048 BOSCH 0120485049 BOSCH 0986039100 BOSCH 1986A01476 BV PSH 215.503.090.000 BV PSH 215.503.090.010 BV PSH 215.503.090.340 DELCO REMY DRA9100 DELCO REMY DRA4145 EAI 56346 ELSTOCK 28-2585 FARCOM 118471 FRIESEN 9039100 HC-Cargo 112687 HC-Cargo F032112687 HC-PARTS CA1064IR HELLA 8EL012427-861 HERTH+BUSS ELPARTS 32039100 LUCAS LRB00277 LUCAS LRB277 MAGNETI MARELLI 944390391000 MAGNETI MARELLI MRA39100 PowerMax 89213191 VALEO 436385 VALEO 2541494 VALEO 2542195 VALEO 2541494A VALEO A13VI54 VALEO 439070 VALEO 436641 WAI 13470N
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe