1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  SUZUKI
  3. « Wróc do  IGNIS II (MH)
  4. « Wróc do  1.3 DDiS (RM413D)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A3016PR

Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A3016PR

402,33 zł z VAT
327,10 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - A3016PR
Numer OEM / Kod producenta - A3016PR
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - AS-PL
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5902129091196
Kod SKU - AR_A3016PR
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AS-PL AS-PL Sp. z o.o. Adres: Michalki 32, 80-716 Gdańsk Kraj: Brak danych E-mail: sales@as-pl.com Tel: +48 58 304 12 85
Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A3016PR
Kod produktu - A3016PR
Producent - AS-PL
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5902129091196
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 70
Jakość - PREMIUM LINE
Koła pasowe - z kołem pasowym
Część wymienna bez kaucji -
Numery oryginalne (OEM / OE)
AS-PL 2015153 AS-PL 30648RI AS-PL 30820RI AS-PL 311292 AS-PL 90-20-3593 AS-PL ALT171530 AS-PL ALT4550 AS-PL ALTS018 AS-PL ALTS804 AS-PL ALV0820 AS-PL VAL433188 AS-PL 440967 AS-PL ALT0440 AS-PL ALT00740 AS-PL STX100168 AS-PL STX100168R AS-PL STX100428 AS-PL STX100428R AS-PL STX101136 AS-PL STX101244 AS-PL STX102108 AUTOELECTRO AEA1280 BOM-Prestolite 35214445 BOM-Prestolite 35214950 BOSCH 0123110004 BOSCH 0986038750 BOSCH 0986038751 BV PSH 225.503.070 CASCO CAL15153 CASCO CAL15153AS CASCO CAL15153ES CASCO CAL15153GS CASCO CAL15153OS CASCO CAL15153RS CITROËN (DF-PSA) 5705E4 CITROËN (DF-PSA) 96134944 DAF 1516628R EAI 56224 ELSTOCK 28-1864 ERA 210824 GHIBAUDI AG0540 HC-PARTS CA820IR HELLA 8EL730060-001 LUCAS LRB00180 LUCAS LRB180 MITSUBISHI A002T17491 MITSUBISHI A2T17491 PEUGEOT 5705F3 PEUGEOT 5705F5 PEUGEOT 5705F6 PEUGEOT 5705G2 PEUGEOT 5705H5 PEUGEOT 5705H9 PEUGEOT 5705HK PEUGEOT 5705JR PEUGEOT 5705N6 PEUGEOT 5705Y1 PEUGEOT 93072440 PEUGEOT 95667744 PEUGEOT 95667747 PEUGEOT 96072440 PEUGEOT 96076408 PEUGEOT 96122573 PEUGEOT 96122596 PEUGEOT 96122642 PEUGEOT 96134966 PEUGEOT 96169460 PowerMax 89213289 VALEO 2541457 VALEO 2541457B VALEO 2541765A VALEO A11VI23 VALEO A11VI32 VALEO A11VI33 VALEO A11VI48 VALEO A11VI49 VALEO A11VI52 VALEO A11VI53 VALEO A11VI57 VALEO A11VI58 WAI 22789N
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe