1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  PEUGEOT
  3. « Wróc do  406 coupe (8C)
  4. « Wróc do  3.0 V6
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A0036

Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A0036

521,88 zł z VAT
424,29 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - A0036.
Numer OEM / Kod producenta - A0036.
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - AS-PL
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5901259400540
Kod SKU - AR_A0036.
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AS-PL AS-PL Sp. z o.o. Adres: Michalki 32, 80-716 Gdańsk Kraj: Brak danych E-mail: sales@as-pl.com Tel: +48 58 304 12 85
Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A0036
Kod produktu - A0036.
Producent - AS-PL
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5901259400540
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 120
Jakość - STANDARD LINE
Koła pasowe - z kołem pasowym
Wersja - 0124515013
Nowa część bez depozytu -
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AS-PL ALTL219 AS-PL PRAL219 AS-PL AI-90045 AS-PL CGB-83842 AS-PL A0036 AS-PL 4060 AS-PL ALB1445 AS-PL 301445RI AS-PL 20101362BN AS-PL 20101362OE AS-PL 310825 AS-PL 4G0048 AS-PL 2010263.0 AS-PL 2010263.1 AS-PL ALT6810 AS-PL ALT10365 AS-PL 441592 AS-PL A12BH0186A2 AS-PL A12BH0186 AS-PL ANM44110X AS-PL 5510021 AS-PL ALT1472 AS-PL STA0431R AS-PL STX100010 AS-PL STX100058R AS-PL STX100154 AS-PL STX100154R AS-PL STX100602 AS-PL STX100602R AS-PL STX100058 AUTOELECTRO AEC1445 BOM-Prestolite 20130246 BOSCH 0124515013 BOSCH 0986041890 BV PSH 305.523.120.010 CASCO CAL10263AS CASCO CAL10263GS DAF 1516471R DELCO REMY DB3000 DELCO REMY DRB1890 DELCO REMY DRB1890X DELCO REMY RAA22901 EAI 56801 ELSTOCK 28-3842 ERA 210605 HC-Cargo 113754 HC-Cargo F032113754 HC-PARTS CA1445IR HELLA 8EL012427-541 HELLA 8EL737643-001 HERTH+BUSS ELPARTS 32041890 LUCAS LRA01948 LUCAS LRA1948 MAGNETI MARELLI 063731445010 MAGNETI MARELLI 944390418900 MAGNETI MARELLI MQA1445 MAGNETI MARELLI MRA41890 PowerMax 89212262 VALEO 200038 VALEO 437661 VOLVO 8111119 VOLVO 8111122 VOLVO 8602322 VOLVO 9442130 VOLVO 9459093 VW 074903025J VW 038903018B VW 038903018BX VW 074903025N VW 074903025Q VW 074903025R VW 74903025J VW 74903025R WAI 22812R
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe