1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Elektryka
  5. « Wróc do  Alternator
  6. « Wróc do  Alternator
  7. Alternator MEAT & DORIA 5635010

Alternator MEAT & DORIA 5635010

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 5635010/MAD
Numer OEM / Kod producenta - 5635010/MAD
Kategoria produktu - Alternator
Producent / Marka części - MEAT & DORIA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod SKU - AR_5635010/MAD
Informacje o producencie i pochodzeniu części: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Alternator MEAT & DORIA 5635010
Kod produktu - 5635010/MAD
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
Napięcie [V] - 28
dla numeru OE - 7421289219
Prąd ładowania alternatora [A] - 100
ID wykonania wtyczki - B+,W,L,15,S,DF
Ø koła pasowego [mm] - 64
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 2
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 553340RIP AD KÜHNER 553340RIM AD KÜHNER 553340RI AS-PL A5293 AS-PL A5037SR AS-PL A5037 AUTOMOTOR France 7421289219 AUTOMOTOR France 7485003252 CASCO CAL35620AS CASCO CAL35620 CASCO CAL35620GS CASCO CAL35620KS CEVAM 2551 CEVAM 2464 ERA 210910 ERA 210910A FISPA A24-0156 FISPA A24MH0156 FISPA A24MH0156A2 HC-Cargo 114303 HC-PARTS CA 2184 IR HOFFER H5635010 LUCAS LRA03548 MAGIRUS-DEUTZ 01183126KZ MAGIRUS-DEUTZ 01183126 MEAT & DORIA 5635010 MITSUBISHI A4TA8591ZT MITSUBISHI A004TA8191 MITSUBISHI A004TA8591 MITSUBISHI A004TA8591AM MITSUBISHI A4TA8591AM MITSUBISHI A4TA8591 MITSUBISHI A4TA8191 MITSUBISHI A004TA8591ZT REAL 20137026BN RENAULT 7485003252 RENAULT 7421289219 SANDO 2035620.0 SIDAT A24-0156 SIDAT A24MH0156A2 SIDAT A24MH0156 VOLVO 21289221 VOLVO 20898062 VOLVO 20707050 VOLVO 85003257 WE PARTS 471290404
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe