1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  ACTROS MP2 / MP3
  4. « Wróc do  4140 AK
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator MEAT & DORIA 5515014

Alternator MEAT & DORIA 5515014

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 5515014 MD
Numer OEM / Kod producenta - 5515014 MD
Kategoria produktu - Alternator
Producent / Marka części - MEAT & DORIA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8033419181628
Kod SKU - AR_5515014 MD
Informacje o producencie i pochodzeniu części: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Alternator MEAT & DORIA 5515014
Kod produktu - 5515014 MD
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8033419181628
Napięcie [V] - 14
dla numeru OE - TG17C022
Prąd ładowania alternatora [A] - 180
ID wykonania wtyczki - B+,COM
Ø koła pasowego [mm] - 56
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 2
Liczba rowków - 6
Numery oryginalne (OEM / OE)
3Effe Group ALTL285 AD KÜHNER 301937RIV AD KÜHNER 301937RIH AD KÜHNER 301937RID AD KÜHNER 301937RIB AD KÜHNER 301937RI AD KÜHNER 301937RIM AS-PL A3160 AS-PL A3160PR AS-PL UD809324(VALEO)A AUDI 059 903 015R AUDI 059 903 015RX AUDI 059903017K BEHR HELLA SERVICE 8EL 012 429-701 BEHR HELLA SERVICE 8EL 738 211-811 BOSCH 0 121 715 020 BOSCH 0121715120 BOSCH 0 986 080 090 BV PSH 205.523.180 CASCO CAL15294KS CASCO CAL15294AS CASCO CAL15294 CASCO CAL15294ES CASCO CAL15294GS CASCO CAL15294OS CASCO CAL15294RS CEVAM 4651 DELCO REMY DRA0144 ELSTOCK 28-4870 ERA 210551 ERA 210551A ERA 210831A ERA 210831 EUROTEC 12090202 FISPA A12-0074 FISPA A12VA0074 FISPA A12VA0074A2 HC-Cargo 114408 HC-PARTS CA 1937 IR HELLA 8EL 012 429-701 HELLA 8EL 738 211-811 HOFFER H5515014 LUCAS LRA 02 364 MAGNETI MARELLI 943319371010 MAGNETI MARELLI 063731937010 MEAT & DORIA 5515014 QUINTON HAZELL 9090379 REAL 20179492OE REAL 20179492BN SANDO 2015294.1 SANDO 2015294.0 SEAT 059 903 015RX SEAT 059 903 015R SEAT 059903017K SIDAT A12-0074 SIDAT A12VA0074 SIDAT A12VA0074A2 SKODA 059 903 015RX SKODA 059 903 015R SKODA 059903017K VAG 059903017K VAG 059 903 015R VAG 059 903 015RX VALEO 437535 VALEO 439541 VALEO 542784 VALEO 542801 VALEO 747052 VALEO 2542784 VALEO TG17C072 VALEO TG17C022 VALEO 2542784B VALEO 439527 VALEO 437507 VALEO 200197 VALEO TG17C020 VEMO V10-13-50045 VW 059 903 015R VW 059 903 015RX VW 059903017K WAI 23364R WAI 23364N WAI 20877N-OE WE PARTS 471290256
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe