1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  ACTROS MP2 / MP3
  4. « Wróc do  4140 B
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator MEAT & DORIA 5510243

Alternator MEAT & DORIA 5510243

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 5510243/MAD
Numer OEM / Kod producenta - 5510243/MAD
Kategoria produktu - Alternator
Producent / Marka części - MEAT & DORIA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8033419180652
Kod SKU - AR_5510243/MAD
Informacje o producencie i pochodzeniu części: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Alternator MEAT & DORIA 5510243
Kod produktu - 5510243/MAD
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8033419180652
Napięcie [V] - 14
dla numeru OE - 1420871
Prąd ładowania alternatora [A] - 150
ID wykonania wtyczki - B+,LIN
Ø koła pasowego [mm] - 78
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania - 2
Numery oryginalne (OEM / OE)
3Effe Group ALTL792 3Effe Group ALTL792B 3Effe Group PRAL792 3Effe Group PRAL792B AD KÜHNER 301919RIK AD KÜHNER 553301RIB AD KÜHNER 553301RIK AD KÜHNER 301919RIV AD KÜHNER 301919RIM AD KÜHNER 301919RIH AD KÜHNER 301919RID AD KÜHNER 301919RIB AD KÜHNER 301919RI AS-PL A0283 BEHR HELLA SERVICE 8EL 738 211-921 BEHR HELLA SERVICE 8EL011712331 BOSCH 1 986 A00 762 BOSCH 0 121 615 108 BOSCH 0 121 615 008 BOSCH 0 986 048 380 BV PSH 595569150 CASCO CAL14119KS CASCO CAL10310KS CASCO CAL10310OS CASCO CAL10310RS CASCO CAL14119 CASCO CAL14119AS CASCO CAL14119RS CASCO CAL14119OS CASCO CAL14119GS CASCO CAL10310GS CASCO CAL10310ES CASCO CAL10310 CASCO CAL10310AS CASCO CAL14119ES DELCO REMY DRB8380N DELCO REMY DRB8380 DRI 2191951502 ELSTOCK 28-5593 ERA 210423 ERA 210423R ERA 210423HQ ERA 210423B ERA 210423A FARCOM 112664 FEBI BILSTEIN 193046 FISPA A12-0428 FISPA A12BH0428 FISPA A12BH0428A2 FORD 1420869 FORD 6G9N-10300-UD FORD 6G9N-10300-UC FORD 6G9N-10300-UB FORD 6G9N-10300-UA FORD 6G9N-10300-TD FORD 6G9N-10300-TC FORD 1490845 FORD 1420871 HC-Cargo 114898 HC-PARTS CA 1919 IR HELLA 8EL011712331 HELLA 8EL 738 211-921 HERTH+BUSS ELPARTS 32048380 HOFFER H5510243 LUCAS LRA 02 979 MAGNETI MARELLI 944390483800 MAGNETI MARELLI 943319191010 MAGNETI MARELLI 063731919010 MEAT & DORIA 55253 MEAT & DORIA 5510243 MESSMER A0061510401 PowerMax 89213025 REAL 20101013BN REAL 20101013OE SANDO 2014119.1 SANDO 2010310.1 SANDO 2014119.0 SANDO 2010310.0 SIDAT A12-0428 SIDAT A12BH0428A2 SIDAT A12BH0428 VALEO 440421 VALEO 200248 VEMO V25-13-50017 VISTEON 20-150-01030 VISTEON 20-150-01031 VISTEON SG9N-TD VOLVO 30712044 AD VOLVO 30712043 VOLVO 30712043 AD VOLVO 30712044 WAI 23979N WE PARTS 471290055
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe