1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  KLASA B Sports Tourer (W246, W242)
  4. « Wróc do  B 160 (246.241)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator ERA 210831A

Alternator ERA 210831A

846,46 zł z VAT
688,18 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Towar dostępny ( 1 )
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 210831A ERA
Numer OEM / Kod producenta - 210831A ERA
Kategoria produktu - Alternator
Producent / Marka części - ERA
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8053379336104
Kod SKU - AR_210831A ERA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: ERA ERAERA S.r.l. Italia Adres: F. Santi 15, 10024 Moncalieri Kraj: Brak danych E-mail: era@eraspares.it Tel: +39 011 6891511
Alternator ERA 210831A
Kod produktu - 210831A ERA
Producent - ERA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8053379336104
Napięcie [V] - 14
Prąd ładowania alternatora [A] - 180
ID wykonania wtyczki - B+COM
Ø koła pasowego [mm] - 57
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
alternatywnie -
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
alternatywny zestaw naprawczy - 210831
Liczba otworów do mocowania - 2
Liczba rowków - 6
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 39
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD KÜHNER 301937RI AD KÜHNER 301937RIB AD KÜHNER 301937RID AD KÜHNER 301937RIH AD KÜHNER 301937RIM AD KÜHNER 301937RIV AES PSH 205.523.180.000 AS-PL A0232 AS-PL A3160 AS-PL A3160PR BOSCH 0 121 715 020 BOSCH 0 121 715 120 BOSCH 0 986 080 090 CASCO CAL15294 CASCO CAL15294AS CASCO CAL15294ES CASCO CAL15294GS CASCO CAL15294OS CASCO CAL15294RS CEVAM 4651 DA SILVA 010687 DA SILVA 10687 DA SILVA A010687 DRI 2113341502 DRI 2113341802 EDR DRA0144 EDR DRA0486 ELSTOCK 28-4870 ERA 210831B ERA 210831HQ EUROREPAR 1638096680 EUROTEC 12090202 FARCOM 112419 FRIESEN 9090379 HC-Cargo 114408 HC-PARTS CA 1937 IR HELLA 8EL 738 211-811 HELLA 8EL012429-701 HERTH+BUSS ELPARTS 32080090 HOLGER CRISTIANSEN CA1937IR KKK 205.523.180 KKK 205.524.150 LUCAS LRA 02 364 LUCAS LRA02364 LUCAS LRA03272 MAGNETI MARELLI 944390903790 MEAT & DORIA 5515014 MEAT & DORIA 5515014P NAPA NAL1722 QUINTON HAZELL 9090379 REAL 20179492 REAL 20179492BN REAL 20179492OE REAL 20179492RC REMY DRA0144 REMY DRA0486 REMY RAA11255 SANDO 2015294 SANDO 2015294.0 SANDO 2015294.1 SANDO 2015294.2 SIDAT A12VA0074 SIDAT A12VA0074A2 SIDAT A12VA0074AS VALEO 437507 VALEO 439527 VALEO 747052 VALEO TG17C020 VALEO TG17C072 VEMO V10-13-50045 VW 059 903 015 R VW 059 903 015 RX VW 06C 903 016 H VW 06C 903 016 HX VW 599 030 15R VW 599 030 15R X VW 6C9 030 16H VW 6C9 030 16H X
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe