1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A6 C6 (4F2)
  4. « Wróc do  3.0 quattro
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator CASCO CAL35214AS

Alternator CASCO CAL35214AS

484,77 zł z VAT
394,12 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - CAL35214AS/CSC
Numer OEM / Kod producenta - CAL35214AS/CSC
Kategoria produktu - Alternator
Producent / Marka części - CASCO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8058642070983
Kod SKU - AR_CAL35214AS/CSC
Informacje o producencie i pochodzeniu części: CASCO Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Alternator CASCO CAL35214AS
Kod produktu - CAL35214AS/CSC
Producent - CASCO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8058642070983
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 90
Ograniczenia producenta - MITSUBISHI
ID wykonania wtyczki - CPA0054
Liczba żeber - 5
Ø koła pasowego [mm] - 65
Zacisk - M8
Koła pasowe - z kołem pasowym wielorowkowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - ze zintegrowanym regulatorem
Producent - MITSUBISHI
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AD ADA4259 AD ADA4806 AD KÜHNER 401180RI AD KÜHNER 401601RI AD KÜHNER 40683RI AD KÜHNER 40683RIM AINDE A-8388 AS-PL A9095(MANDO) AS-PL A5016 BOSCH 0986081050 BOSCH 0986JR0925 Bosch UP Test ALT-3508 BV PSH 155.509.090 BV PSH 155.509.090.130 BV PSH 155.546.090 CASCO CAL35214 CASCO CAL35214AS CEVAM 9367 DA SILVA 30149 DA SILVA 30794 DA SILVA 31291 DELCO REMY DRA3149 DELCO REMY DRA3696 DRI 226126902 DRI 2261431002 DRI 226143902 EAA EAA-221318 EAI 56456 EDR 933696 EFEL EF36963 ELSTOCK 28-1722 ELSTOCK 28-3548 ELSTOCK 28-3550 ERA 210623 ERA 210799 ERA 210623A EUROTEC 12060171 EUROTEC 12060171EU EUROTEC 12060204 EUROTEC 12060751 EUROTEC 12060751EU FISPA A12MH0666A2 FLAMAR ALF520253 FLAMAR ALF520253HQ FRIESEN 9051534 FRIESEN 9051556 HC-Cargo 110803 HC-Cargo 111806 HC-Cargo 112362 HC-PARTS JA1180IR HC-PARTS JA1601IR HC-PARTS JA683IR HELLA 8EL730066-001 HELLA 8EL737324-001 HELLA 8EL737918-001 HOFFER H55351007 HYUNDAI 37300-35010 JAPANPARTS ALC951 LAUBER 11.1601 LGK 446229 LUCAS LRB00234 LUCAS LRA02744 LUCAS LRA02743 LUCAS ELECTRICAL LEA0390 LUCAS ELECTRICAL LRA02744 LUCAS ELECTRICAL LRB234 LUCAS ELECTRICAL LRA2743 LUCAS ELECTRICAL LRA2744 LUCAS ELECTRICAL LRA02743 LUCAS ELECTRICAL LRB00234 MANDO 00-83014 MANDO AB190012 MEAT & DORIA 55351007 MESSMER 210623 MESSMER 210623B MESSMER 210623HQ MITSUBISHI A003T00692 MITSUBISHI MD112322 MITSUBISHI A2T00692 MITSUBISHI MD112323 MITSUBISHI A3T00692 MITSUBISHI A003T14491 MITSUBISHI MD303481 MITSUBISHI A003TA0791 MITSUBISHI A3T04292 MITSUBISHI MD313395 MITSUBISHI A3T14491 MITSUBISHI A003TA0791A MITSUBISHI MD317119 MITSUBISHI A003TA1191 MITSUBISHI A3TA0791 MITSUBISHI A003TA1191A MITSUBISHI MD350608 MITSUBISHI A3TA0791A MITSUBISHI MD350608R MITSUBISHI A3TA1191 MITSUBISHI MD350609 MITSUBISHI A3TA1191A PKW ELEKTRICAL F86312291 PowerMax 89212177 PowerMax 89212360 PowerMax 89212702 PowerMax 89213302 PRESTOLITE 20110234 REAL 20137412 REAL 20137412BN RecOficial REC2035214 RecOficial REC2035214.0 RIDEX 4G0324 RIDEX 4G0324R SANDO 2035214 SANDO 2035214.0 SIDAT A12MH0666A2 Stark 320324 VALEO 440101 WAI 1-2147-01MI WAI 13692N
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe