1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  VW
  3. « Wróc do  PASSAT B5.5 (3B3)
  4. « Wróc do  2.8
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator BOSCH 1 986 A01 060

Alternator BOSCH 1 986 A01 060

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 1986A01060 BOSCH
Numer OEM / Kod producenta - 1986A01060 BOSCH
Kategoria produktu - Alternator
Producent / Marka części - BOSCH
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4047026550702
Kod SKU - AR_1986A01060 BOSCH
Informacje o producencie i pochodzeniu części: BOSCH Robert Bosch GmbHMobility Aftermarket Adres: Auf der Breit 4, 76227 Karlsruhe Kraj: niemcy E-mail: info@bosch.com

Bosch to światowy lider w produkcji części samochodowych – od wycieraczek szyb, filtrów powietrza i oleju, po świece zapłonowe, klocki hamulcowe i akumulatory. Części Bosch cechuje niezawodność i długa żywotność, dzięki czemu są montowane zarówno na pierwszy montaż w fabrykach samochodowych, jak i w serwisach na całym świecie. W ofercie ARWIT znajdziesz wycieraczki Bosch, świece, filtry oraz inne elementy eksploatacyjne dopasowane do popularnych marek, takich jak BMW, Mercedes, Audi, Volkswagen, Ford, Toyota czy Opel. Kupując części Bosch w naszym sklepie motoryzacyjnym w Szczecinie, zyskujesz pewność jakości oraz szybką wysyłkę w całej Polsce.

Alternator BOSCH 1 986 A01 060
Kod produktu - 1986A01060 BOSCH
Producent - BOSCH
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4047026550702
Napięcie [V] - 28
Prąd ładowania alternatora [A] - 100
Długość [mm] - 213
Rodzaj mocowania - Mocowanie 3-punktowe
Ø koła pasowego [mm] - 76,8
Koła pasowe - z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Kierunek obrotów - zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rodzaj alternatora - nie zawiera pompy próżniowej
Liczba rowków - 9
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] - 110
zalecane rozszerzenie naprawy - Pasek klinowy / pasek klinowy wielorowkowy
Numery oryginalne (OEM / OE)
BOSCH 0 120 468 143 BOSCH 0 986 041 030 BOSCH 1 986 A01 118 BOSCH 6 033 GB3 023 DAF 1516480R DELCO REMY DRB1030 FENDT V836659786 FENDT 1800111482 HC-PARTS CA2145IR LIEBHERR 10018258 LUCAS ELECTRICAL LRA02504 LUCAS ELECTRICAL LRA2504 MERCEDES-BENZ A 009 154 99 02 MERCEDES-BENZ A 009 154 99 02 80 MERCEDES-BENZ A 010 154 92 02 MERCEDES-BENZ A 010 154 92 02 80 MERCEDES-BENZ 009 154 99 02 MERCEDES-BENZ 009 154 99 02 80 MERCEDES-BENZ 010 154 92 02 MERCEDES-BENZ 010 154 92 02 80 SEG AUTOMOTIVE T002000001 SEG AUTOMOTIVE 6033GB3023 SEG AUTOMOTIVE 6033GB3024 VALEO 437441 VOLVO 20402404
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

Robert Bosch założył firmę Bosch powstała w 1886 w Stuttgarcie, która zajmowała się mechaniką precyzyjna i elektromechaniką. Bosch wykonywał pracę od elektrycznych dzwonków po systemy telefoniczne. Następnym etapem było zaprojektowanie aparatu zapłonowego tym, otworzył drogę do rynku motoryzacyjnego i się stał się dostawcą niezawodnego aparatu zapłonowego na świecie. Pierwszą halę produkcyjna Bosch zbudował w 1901 roku. Dzisiaj praktycznie nie ma samochodu, w którym nie byłby zamontowany podzespół z firmy Bosch. Takie części jak czujniki, układ hamulcowy, układy wtryskowe, pompy wysokiego ciśnienia, świece, sondy lambda, wycieraczki szyb i wiele innych podzespołów montowane są na pierwszy montaż w fabrykach samochodów takich jak np. Audi, Mercedes, BMW, Opel, Alfa Romeo, Fiat, Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Toyota, Mitsubishi, Ford, Honda, Subaru, Volvo, Mazda, Lexus i innych. Części firmy Bosch charakteryzują się solidnością wykonania i niezawodnością.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe