1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Elektryka
  5. « Wróc do  Alternator
  6. « Wróc do  Alternator
  7. Alternator AS-PL A3190(VALEO)

Alternator AS-PL A3190(VALEO)

854,81 zł z VAT
694,97 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - A3190(VALEO)
Kod producenta - A3190(VALEO)
Kategoria - Alternator
Producent - AS-PL
Jednostki - SZT
Kod EAN - 5901259480481
Kod SKU - AR_A3190(VALEO)
Informacje o producencie: AS-PL AS-PL Sp. z o.o. Adres: Michalki 32, 80-716 Gdańsk Kraj: Brak danych E-mail: sales@as-pl.com Tel: +48 58 304 12 85
Alternator AS-PL A3190(VALEO)
Kod produktu - A3190(VALEO)
Producent - AS-PL
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5901259480481
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 120
Jakość - PREMIUM LINE
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Wersja - 849120
Nowa część bez depozytu -
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
AS-PL 2015499.1 AS-PL 20179994OE AS-PL 4197 AS-PL 554024RI AS-PL 554024RIV AS-PL ALT14536 AS-PL ALV6612 AS-PL EAA-224416 AS-PL VALTG12C036 AS-PL 442577 AS-PL ALT01096 AS-PL STX101701 AS-PL STX102253 AS-PL 2281921202 BV PSH 135.585.120.500 CASCO CAL15499GS DELCO REMY DA2485 DELCO REMY DRA1375 DELCO REMY RAA12486 EAI 57489 ELSTOCK 28-6690 ERA 209138 HC-Cargo 115583 HC-Cargo 116183 HELLA 8EL012240-591 LUCAS LRA03580 LUCAS LRA3580 MAGNETI MARELLI 944390908280 MAGNETI MARELLI MRA90828 OPEL 1202317 OPEL 1202334 OPEL 1204642 OPEL 13502582 OPEL 13588305 OPEL 95515964 VALEO 2650800 VALEO 2650800A VALEO 440621 VALEO TG12C036 VALEO TG12C143 VALEO TG12C172 VALEO 849120 WAI 11734N
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe