Opinie o Nas
  1. « Wróc do  Części samochodowe
  2. « Wróc do  Części samochodowe, akcesoria, oleje, płyny, smary, kosmetyki
  3. « Wróc do  Części samochodowe, akcesoria, oleje, płyny, smary, kosmetyki
  4. « Wróc do  SPRZĘGŁO
  5. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  6. Zestaw sprzęgieł LUK INA FAG 600 0149 00

Zestaw sprzęgieł LUK INA FAG 600 0149 00

1762,06 zł z VAT
1432,57 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Kod produktu - 600 0149 00
Kod producenta - 600 0149 00
Kategoria - Zestaw sprzęgieł
Producent - LUK INA FAG
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4005108837783
Zestaw sprzęgieł LUK INA FAG 600 0149 00
Ukryj Pokaż
Kod produktu - 600 0149 00
Producent - LUK INA FAG
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4005108837783
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie - z automatycznym nastawianiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z zestawem śrubowym
Liczba otworów do mocowania - 8

Zamienniki
Ukryj Pokaż
Wczytywanie...
Numery OE
Ukryj Pokaż
FORD 1232791 FORD 1232811 FORD 1251311 FORD 1317315 FORD 1377488 FORD 1381794 FORD 1383917 FORD 1405590 FORD 1417695 FORD 1450229 FORD 1468703 FORD 1472110 FORD 1476856 FORD 1508663 FORD 1542335 FORD 1563367 FORD 1590998 FORD 1595916 FORD 1682282 FORD 1786833 FORD 1819390 FORD 1827889 FORD 1907329 FORD 3M51-7A564-EA FORD 3M517A564EA FORD 3S71-7A564-AB FORD 3S717A564AB FORD 3S71-7A564-AC FORD 3S717A564AC FORD 3S71-7A564-AD FORD 3S717A564AD FORD 3S71-7A564-AE FORD 3S717A564AE FORD 3S71-7A564-AF FORD 3S717A564AF FORD 3S71-7A564-AG FORD 3S717A564AG FORD 3S71-7A564-BA FORD 3S717A564BA FORD 3S71-7A564-BB FORD 3S717A564BB FORD 3S71-7A564-BC FORD 3S717A564BC FORD 6G91 6477 CB FORD 6G916477CB FORD 6G91 6477 CC FORD 6G916477CC FORD 6G91-7A564-BA FORD 6G917A564BA FORD 6M51 7550 AA FORD 6M517550AA FORD 6M51 7563 DA FORD 6M517563DA FORD 6M51-7540D-1A FORD 6M517540D1A FORD 6M51-7550D-1A FORD 6M517550D1A FORD 7G9N 7540 AA FORD 7G9N7540AA FORD 7G9N 7540 BA FORD 7G9N7540BA FORD 7G9N 7540 BB FORD 7G9N7540BB FORD 7G9N 7540 BC FORD 7G9N7540BC FORD 7G9N 7563 AA FORD 7G9N7563AA FORD 7G9N 7563 AB FORD 7G9N7563AB FORD 7G9N 7563 AC FORD 7G9N7563AC FORD 7G9N 7563 CA FORD 7G9N7563CA FORD 8V41 6477 DA FORD 8V416477DA FORD 8V41 6477 DB FORD 8V416477DB FORD DG91-7A564-AB FORD DG917A564AB SACHS 2290 601 020 SACHS 2290601020 VOLVO 30651915 VOLVO 30725166 VOLVO 30725305 VOLVO 30725309 VOLVO 30735153 VOLVO 30759485 VOLVO 30759784 VOLVO 30787968 VOLVO 31219797 VOLVO 31219798 VOLVO 31259444 VOLVO 31272726 VOLVO 31367314 VOLVO 31367652
Część montowana w autach
Ukryj Pokaż
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Ukryj Pokaż
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

Losy marki LUK biorą swój początek w roku 1946, kiedy to bracia Schaeffler, Georg i Wilhelm, uruchomili firmę w niemieckim mieście Herzogenaurach. Początkowo był to nieduży zakład rzemieślniczy, w któym zajmowali się wytwarzaniem pierwszych wymiennych podzespołów samochodowych. W roku 1949 Georg Schaeffler opracował projekt łożyska igłowego, który z miejsca wzbudził ogromne zainteresowanie, jak też stał się kamieniem milowym w przemyśle samochodowym. Dobra passa firmy LUK rozpoczęła się z rokiem 1952, kiedy to produkowane przez nią łożyska zaczęły być montowane do aut marki Volkswagen. Otwarło to przed przedsiębiorstwem nowe możliwości, przysparzając mu popularności najpierw na obszarze Niemiec, a nieco później w całej Europie.

Od roku 1963 na rynku motoryzacyjnym zaczęły być dostępne części samochodowe marki INA, które zostały wyprodukowane w jej pierwszej fabryce, mieszczącej się w Stanach Zjednoczonych. W krótkim czasie pojawiły się kolejne bazy produkcyjne – w Europie Wschodniej i Zachodniej, Ameryce Południowej oraz Azji. Od roku 1971 firma zaopatruje fabryki znanych producentów aut, takich jak Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi czy BMW, w części samochodowe do tak zwanego pierwszego montażu. Współcześnie towary wytwarzane w fabrykach LUK montowane są w wybranych wersjach samochodów marki Ford, Renault, Nissan, Rover, Alfa Romeo, Fiat, Seat, Opel, Volvo, Saab czy Peugeot. Oprócz tego przedsiębiorstwo zaopatruje rynek motoryzacyjny posprzedażowy w komponenty przez siebie wyprodukowane. W roku 2003 INA razem z marką FAG połączyły się i od tej pory współtworzą nową firmę o nazwie Schaeffler Group, która obecnie uważana jest za jednego z najlepszych dostawców łożysk tocznych, ślizgowych, systemów liniowych, jak również innych podzespołów dla przemysłu motoryzacyjnego.

Co roku Schaeffler Group przedstawia do rozpatrzenia urzędowi patentowemu mniej więcej 1100 swoich innowacji, przekazując jednocześnie na rynek samochodowy bez mała 40 000 różnego rodzaju produktów. W asortymencie firmy znaleźć można na przykład łożyska samochodowe, napinacze paska klinowego, rolki napinacza, popychacze zaworów, elementy silnika oraz części wymienne do silnika, części skrzyni biegów i inne części samochodowe.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe