1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  VOLVO
  3. « Wróc do  FM
  4. « Wróc do  FM 330
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  8. Tarcza sprzęgła TRUCKTEC AUTOMOTIVE 03.23.129

Tarcza sprzęgła TRUCKTEC AUTOMOTIVE 03.23.129

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 03.23.129 TRUCKTEC
Numer OEM / Kod producenta - 03.23.129 TRUCKTEC
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod SKU - AR_03.23.129 TRUCKTEC
Informacje o producencie i pochodzeniu części: TRUCKTEC AUTOMOTIVE Trucktec Automotive GmbH Adres: Katharina-Loth-Str 2, 66386 St. Ingbert Kraj: Brak danych E-mail: info@trucktec.de Tel: +49 68 94 / 92 69
Tarcza sprzęgła TRUCKTEC AUTOMOTIVE 03.23.129
Kod produktu - 03.23.129 TRUCKTEC
Producent - TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
dla numeru OE - 1878 000 300
Średnica [mm] - 400
Numery oryginalne (OEM / OE)
DT Spare Parts 2.30389 RENAULT TRUCKS 74 21 646 616 SACHS 1878 000 300 SACHS 1878 000 366 SAMPA 036.401 VOLVO 20366591 VOLVO 20526951 VOLVO 21646614 VOLVO 21950293 VOLVO 85000244 VOLVO 85019411
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe