1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  OPEL
  3. « Wróc do  ASTRA F Kombi (T92)
  4. « Wróc do  2.0 i 16V (F35, M35)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  8. Tarcza sprzęgła AISIN DTX-058

Tarcza sprzęgła AISIN DTX-058

259,87 zł z VAT
211,28 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - D1623865
Numer OEM / Kod producenta - D1623865
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - AISIN
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5411450669108
Kod SKU - AR_D1623865
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AISIN Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Tarcza sprzęgła AISIN DTX-058
Kod produktu - D1623865
Producent - AISIN
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5411450669108
Liczba zębów - 21
Profil piasty - 29.8
Średnica wewnętrzna [mm] - 150
średnica zewnętrzna [mm] - 224
Numery oryginalne (OEM / OE)
AISIN D12441 AISIN DT-058 AISIN DTX-058 ASHIKA 80-02-234 ASHIKA 80-02-248 BLUE PRINT ADT33136 DAIHATSU 31250-12190 DAIHATSU 31250-12440 DAIHATSU 31250-12441 DAIHATSU 31250-17030 DAIHATSU 31250-17031 EXEDY TYD085U HERTH+BUSS JAKOPARTS J2202020 JAPANPARTS DF-234 JAPANPARTS DF-248 JAPKO 80234 JAPKO 80248 NPS T220A22 SACHS 186 2726 001 Schaeffler LuK 322 0233 10 Schaeffler LuK 322 0233 60 STELLOX 07-00015-SX TECHNOMAG 32225-0031 TOYOTA 31250-12190 TOYOTA 31250-12440 TOYOTA 31250-12441 TOYOTA 31250-12442 TOYOTA 31250-12443 TOYOTA 31250-12444 TOYOTA 31250-17030 TOYOTA 31250-17031 TOYOTA 31250-17032 VALEO 803557
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe