1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  BMW
  3. « Wróc do  1 (F20)
  4. « Wróc do  120 d
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Sztywne koło dwumasowe HERTH+BUSS JAKOPARTS J2011002

Sztywne koło dwumasowe HERTH+BUSS JAKOPARTS J2011002

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - J2011002
Numer OEM / Kod producenta - J2011002
Kategoria produktu - Sztywne koło dwumasowe
Producent / Marka części - HERTH+BUSS JAKOPARTS
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4029416393274
Kod SKU - AR_J2011002
Informacje o producencie i pochodzeniu części: HERTH+BUSS JAKOPARTS Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Sztywne koło dwumasowe HERTH+BUSS JAKOPARTS J2011002
Kod produktu - J2011002
Producent - HERTH+BUSS JAKOPARTS
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4029416393274
Liczba zębów - 21
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z wysprzęglikiem centralnym
Okładzina cierna - Średnica zewnętrzna [mm] - 240
Liczba części [-częściowy] - 4
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
BLUE PRINT ADBP300141 COMLINE ECK256F KAWE DMV214M LUCAS LKCA690023F MECARM MK40011 MOTAQUIP LVKF1051 NK 133962 OPEN PARTS CLK9100.04 RYMEC SF1039037 VALEO 835152 VALEO 845048
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe