1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  DS
  3. « Wróc do  DS 3 kabriolet (SB_)
  4. « Wróc do  1.6 BlueHDi 116
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Elektryka
  7. « Wróc do  Alternator
  8. « Wróc do  Alternator
  9. Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A0679PR

Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A0679PR

696,88 zł z VAT
566,57 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - A0679PR AS
Numer OEM / Kod producenta - A0679PR AS
Kategoria produktu - Alternator samochodowy - układ ładowania
Producent / Marka części - AS-PL
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5902129101864
Kod SKU - AR_A0679PR AS
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AS-PL AS-PL Sp. z o.o. Adres: Michalki 32, 80-716 Gdańsk Kraj: Brak danych E-mail: sales@as-pl.com Tel: +48 58 304 12 85
Alternator samochodowy - układ ładowania AS-PL A0679PR
Kod produktu - A0679PR AS
Producent - AS-PL
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5902129101864
Napięcie [V] - 12
Prąd ładowania alternatora [A] - 120
Jakość - PREMIUM LINE
Koła pasowe - z kołem pasowym wolnobieżnym
Część wymienna bez kaucji -
Numery oryginalne (OEM / OE)
AS-PL 4694 AS-PL GA425029-A AS-PL 554046RI AS-PL 554046RIB AS-PL 20101783BN AS-PL 20101783OE AS-PL 2010387.0 AS-PL 2010387.1 AS-PL ALT10653 AS-PL ALT00745 AS-PL 442521 AS-PL A12BH0420 AS-PL A12BH0420A2 AS-PL A12BH0420AS AS-PL 5510189 AS-PL ALT1888 AS-PL ALT1983 AS-PL STX100333 AS-PL STX100333R AS-PL STX100497 AS-PL STX100497R AS-PL STX101645 AS-PL STX101645R AUTOELECTRO AEK3033 BOSCH 0124425037 BOSCH 0124425071 BOSCH 0124425093 BOSCH 0124425111 BOSCH 0124425115 BOSCH 0986049030 BV PSH 575.538.120.014 BV PSH 575.538.120.212 BV PSH 575.538.120.770 BV PSH 575.538.120.010 CASCO CAL10387AS CASCO CAL10387GS EAI 57021 ELSTOCK 28-5645 ERA 209071 HC-Cargo 114463 HC-Cargo F032114463 LUCAS LRA03033 LUCAS LRA3033 NISSAN 23100-8578R NISSAN 231000027R PowerMax 89212497 RENAULT 7701475896 RENAULT 7711368380 RENAULT 8200390675 RENAULT 8200660033 RENAULT 231002151R RENAULT 231004864R RENAULT 7701476812 RENAULT 7711368719 RENAULT 8200325823 RENAULT 8200360480 RENAULT 8200410681 RENAULT 8200660034 RENAULT 8200667614 RENAULT 8200772726 VALEO 200133 VALEO 439593 VALEO 440068 WAI 24015N
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Alternator to prądnica prądu zmiennego.  Jego zadaniem jest zamiana energii mechanicznej w prąd zmienny. Powszechnie wykorzystywany jest w samochodach jako źródło energii elektrycznej. Przede wszystkim służy do doładowywania akumulatora. Dzięki temu, że jest lżejszy do prądnicy prądu stałego oraz możliwości produkowania prądu przy małych obrotach jednostki napędowej jest coraz częściej stosowane.

Podstawowa budowa alternatora

Centralnym elementem alternatora jest nieruchomy stojan. Składa się z izolowanej, zazwyczaj stalowej ramki z rozmieszczonymi na obwodzie co sto dwadzieścia stopni trzema uzwojeniami. Kolejnym ważnym elementem alternatora jest wirnik. Jest to elektromagnes zasilany przez pierścienie ślizgowe i szczotki. Alternator posiada wbudowany prostownik z diodami krzemowymi, dzięki czemu może współpracować z akumulatorem, do działania którego potrzebne jest stałe napięcie. W konstrukcji alternatora może znajdować się także regulator napięcia. Ponadto niektóre alternatory wyposażone są w system chłodzenia cieczą. Bardziej zaawansowane wyposażone są także w sprzęgło pasowe. Zapobiega ono szarpnięciom paska napędowego podczas wyłączania silnika.

Zasada działania alternatora

Wirujące pole magnetyczne wirnika wytwarza prąd w unieruchomionych uzwojeniach stojana. Dzięki umieszczeniu uzwojenia w stojanie nie jest konieczne stosowanie komutatora jak ma to miejsce w prądnicy prądu stałego, gdzie uzwojenie ulokowane jest w wirniku. Dzięki temu alternator jest wydajniejszy i bardziej niezawodny. Praca alternatora jest inicjowana przez uzwojenie wirnika. Jest ono nawinięte osiowo. Pole magnetyczne jest formowane przez części wyprodukowane z ferromagnetyka. Zmienia się ono w trakcie obrotu wirnika i przenikania przez uzwojenia stojana. Podczas wyzwalania przez wirnik pola magnetycznego w szczotkach indukowany jest prąd mający sinusoidalny przebieg.

Prostownik alternatora ma często osobne diody do przekształcania prądu zmiennego w stały oraz do prostowania prądu przeznaczonego do wybudzania prądnicy. Jest to alternator dziewięcio-diodowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w trakcie niewielkich obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej gdy jednostka napędowa nie jest uruchomiona wirnik alternatora nie jest namagnesowywany w związku z czym nie pobiera energii elektrycznej z akumulatora. Alternatory sześciodiodowe w takich przypadkach pobierają prąd z akumulatora.

Typowe usterki alternatora

Najczęściej występującym uszkodzeniem alternatora jest zużycie się szczotek lub łożysk. Do innych typowych usterek można zaliczyć uszkodzenie regulatora napięcia, uszkodzenie mostka diodowego, zwarcie wirnika i stojana, przepalenie uzwojenia.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe